November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Átlagosan öt mobiltelefon tartozékkal rendelkezik egy magyar fogyasztó, de generációk mentén van eltérés: a legfiatalabb korosztály majdnem hat, míg egy 61 év feletti válaszadó átlagosan kevesebb, mint öt kiegészítőt használ. Egy a hazai mobiltelefon kiegészítők piacát vizsgáló felmérésből az is kiderült, hogy a vásárlók termék preferenciáját az ár és a praktikum mellett már a környezetvédelem is erőteljesen befolyásolja.
A magyarok fejenként átlagosan 5,4 db mobiltelefon tartozékkal rendelkeznek
A mobiltelefonok sérülékenysége és a csúcskategóriás okostelefonok árának növekedése arra készteti a fogyasztókat, hogy olyan kiegészítőket vásároljanak, melyekkel megvédhetik készülékeiket a fizikai sérülésektől. Nem meglepő, hogy a legelterjedtebb mobiltelefon kiegészítők itthon a telefontokok, a védőfóliák és a töltők. Nagyítóval sem találni olyan embert, aki ne védené mobilját valamilyen mobiltokkal; 10-ből 10 ember tesz így - derül ki a MediaMarkt és a mobiltelefon kiegészítő specialista, Cellect közös online felméréséből.
A vezetékes és vezeték nélküli töltők és a védőfóliák is az okostelefonok elengedhetetlen tartozékaivá váltak. Előbbi tízből kilenc, utóbbi nyolc okostelefon alapfelszereltsége. “Érdekesség, hogy karácsonyi vásárlások során a 18-24 évesek top választása az összes kiegészítő közül a mobiltok volt; ez összefüggésben állhat azzal, hogy ez a korosztály rendelkezik a legnagyobb arányban (18%) prémium kategóriás okostelefonnal. Vélhetően ők azok, akik karácsonykor is gondoltak a védelemre"- mondta Pöhacker Gábor, a MediaMarkt marketingvezetője.
A mobiltelefon kiegészítők jövője
A technológia folyamatos fejlődésének köszönhetően a klasszikus kiegészítők mellett a vezeték nélküli mobiltelefon tartozékok, például a Bluetooth headsetek és aktivitásmérő eszközök növekvő népszerűsége az egyik legerősebb tendencia, amely a mobiltelefon kiegészítők piacát pörgeti. "Sokatmondó adat, hogy a mostani ünnepi időszakban mind a nők, mind a férfiak top 3 választásában szerepelt az okosóra annak ellenére, hogy egy ilyen eszköz komolyabb összegű befektetés. Az okosórák kényelmi és egészség-támogató funkciói alapján egyre nélkülözhetetlenebbé válnak az okostelefont aktívan használók körében. Várható, hogy a 2021-es év ezen kiegészítők további előretörését fogja hozni."- elemezte a felmérés adatait Bíró Gyula, a mobiltelefon kiegészítőket forgalmazó cég, a Cellect Hungary Kft. ügyvezetője.
Már az is fontos, hogy zöld legyen
Már a járvány előtti időkben is megfigyelhető tendencia volt, hogy a vásárlók egyre tudatosabban, környezetbarát szempontokat is mérlegelve emeltek le egy-egy terméket a polcról, de a járványnak köszönhetően a fogyasztói tudatosság még tovább erősödött. Ezt támasztja alá a felmérés eredménye is; mobiltelefon tartozék választásakor a vásárlók döntését az ár (86%) és a praktikum (55%) mellett a környezetvédelem (33%) határozza meg leginkább. A márka (30%) és az ajánlás ereje (23%) hátrébb sorolódik. “A nyugati piacokon régóta látjuk, hogy a környezetvédelmi szempontok kiemelt helyen szerepelnek a mobiltelefon tartozékok választása során. Öröm látni, hogy ez a tendencia hazánkat is elérte." - mondta a Cellect ügyvezetője.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A tudatos döntéshez persze megfelelő háttértudással kell rendelkeznünk, ebből nem is állunk rosszul: minden második válaszadó helyesen tudta, hogy egy 100%-ban komposztálható tok a környezetben 6-24 hónap alatt bomlik el, míg teljesen műanyag alapú társa 200 évnél is tovább terhelheti a környezetet. A vásárlók 70%-a egy hagyományos és egy környezetbarát tok esetén, azonos ár mellett a zöld tokot választaná, sőt, tízből három vásárló magasabb árat is hajlandó lenne fizetni a környezet védelméért. Mivel a felmérés szerint átlagosan két évig használunk egy mobiltelefon tokot, így tényleg nem mindegy, hova kerül a leselejtezett védőeszköz.
És míg egy biológiailag lebomló telefontok esetében a kerti komposzt megoldást jelenthet a környezet megóvásához, addig a bonyolultabb mobiltelefon tartozékok kiiktatása már sokszor okozhat fejtörést a felhasználóknak. Pedig a válaszadók 92%-ának fontos, vagy kiemelten fontos, hogy a mobiltelefon tartozékot életciklusa végén ugyanazon az értékesítési ponton gyűjtsék és hasznosítsák újra, ahol azt megvásárolták.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.