Beköszöntött a rovarszezon, a szúnyogok, legyek és egyéb kellemetlen kártevők egyre gyakrabban tűnnek fel a lakásokban is.
A Szupermenta évindító terméktesztjén 34 mogyorókrémet vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei. Élelmiszerbiztonsági és -minőségi szempontból egyik termékkel sem akadt gond, 17 mogyorókrém csomagolásán azonban előfordultak bizonyos jelölési hibák.
A 2021. év első terméktesztjén a gyerekek nagy kedvencét, a mogyorókrémeket tesztelte a Szupermenta program. A boltok polcain található széles kínálatból 34 különböző márkájú, kenhető, 2-15% mogyorótartalmú termék teljes körű vizsgálatát végezték el a szakemberek. A finomságok közül 6 db bio volt, 4 db pedig édesítőszerrel készült.
A tesztben szereplő termékeket élelmiszerbiztonsági és -minőségi vizsgálatoknak vetették alá a Nébih laboratóriumaiban. Az analizált paraméterek - többek között - a növényvédőszer-maradékok, az allergének, az édesítőszerek és tartósítószerek, valamint az alfatoxin-, zsír-, transz-zsírsav- és cukortartalom voltak. Megnyugtató, hogy élelmiszerbiztonsági és -minőségi szempontból mindent rendben találtak a szakemberek.
Kevésbé mutatott pozitív képet a termékek jelölésének ellenőrzése, amelynek során számos problémával találkoztak a hatósági felügyelők. Gond volt a megnevezésekkel, az allergének pontatlan jelölésével, az összetevők feltüntetésével, a tápértékjelöléssel, néhol pedig a betűmérettel. A jelölési hibák miatt 17 termék esetében indult hatósági eljárás a gyártók/forgalmazók ellen. Az élelmiszer-vállalkozók figyelmeztetésben részesültek, s a már megszokott módon, határidőket tartalmazó intézkedési tervet kellett benyújtaniuk a hibák kijavítására.
A kedveltségi vizsgálaton ezúttal is szakértő és laikus kóstolók pontozták a termékeket. Értékelésük alapján a dobogó legfelső fokára a Ferrero Nutella Kenhető kakaós mogyorókrém állhatott, a második helyen a CBA Piros Kakaós-mogyorós krém végzett, míg a harmadik helyet a Bio Bionella mogyorós nugátkrém érdemelte ki. A teljes listát ITT nézheted meg!
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.


