A cégvezető így a forint gyengülésével is jól jár, bére a kinevezése óta már 100 ezer forinttal nőtt az árfolyamromlás miatt.
Van olyan szolgáltató, ahol közel harmadával nőtt a csekkről digitális fizetési módra váltók aránya a pandémia alatt. Aki ragaszkodik a sárga csekkes megoldáshoz, az is sokszor már telefonon fizeti be. A Posta azonban még nem temeti a csekkeket.
Az utóbbi időben számos cikkünkben foglalkoztunk vele, hogy ahogyan az élet más területein, úgy a pénzügyekben is egyre nagyobb teret nyer a digitalizáció. Egyre többen vásárolunk és bankolunk online, sokan már kizárólag okostelefonról.
Akár egyharmados visszaesés
"A tapasztalatok alapján elmondható, hogy a járvány első hullámában jelentősen megnőtt a postai QR-kóddal befizetett csekkek száma, míg a postai csekkbefizetések számossága csökkent" - válaszolta a Pénzcentrum megkeresésére a Magyar Posta Társasági Kommunikációs Osztálya. Mint írták, a veszélyhelyzet júniusi megszűnése után valamennyivel többen tértek vissza ezzel a módszerrel számlákat rendezni, de ez is érezhető csökkenés az általuk tervezett számhoz képest.
Az NKM Energia sajtóosztálya felidézte, hogy ügyfélkörük közel egyharmada már eddig is digitális számlát használt, ám októberig újabb 30%-kal nőtt azon ügyfeleik száma, akik ezt a megoldást választották. Mint írják: az utóbbi években zajló digitális felületekre terelés eredményeképpen mára már szinte minden második számlabefizetésük digitális csatornán történik.
- Az elmúlt években folyamatosan nő azok száma, akik a kényelmes, rugalmas digitális fizetési módokra váltanak, az idén a pandémia miatt még inkább ez volt a tapasztaltatunk. Arra számítunk, hogy ez a trend a jövőben is folytatódik - válaszolta lapunk kérdésére Patócs Renáta, az E.ON Hungária kiemelt vállalati kommunikációs szakértője. Hasonló tendenciáról számolt be a Vodafone Magyarország sajtóosztálya is, aki azt közölte: örömmel tapasztalják, hogy egyre több ügyfelük használja a különböző digitális csatornákat ügyintézésre és a számlák befizetésére.
A Magyar Telekom Vállalati kommunikációs igazgatóságától azt a választ kaptuk: többféle módon, alkalmazással, saját weboldalukon, csoportos beszedéssel, továbbá a Díjnet felületén is lehetővé teszik a csekkek elhagyását. Ez utóbbi platformon egyébként novemberben az átlagosnak a duplájára, kilencezerre ugrott a regisztrációk száma. Mindenesetre a Telekomnál mindezek ezekkel együtt is elmondásuk szerint csak enyhén szorult vissza a csekktöltögetés. Azt azért hozzáteszik, hogy azok, akik a járvány tavaszi hulláma során váltottak a csekkes befizetésről más fizetési módra, a korlátozások lazulásával sem tértek vissza ahhoz.
Digitalizáció félig
A mobilszolgáltatók legtöbbször az alkalmazáson keresztüli befizetést ajánlják ügyfeleiknek, mert mint írják, ott néhány kattintással minden elintézhető. Az E.ON-nál azt írták: előfizetőik a postai csekkbefizetés helyett leginkább az e-számlát választják, de az is megfigyelhető, hogy többen fizetnek átutalással, vagy bankkártyával.
Az NKM kérdésünkre azt felelte: a csoportos beszedés a legnépszerűbb az ügyfeleik között a digitális fizetési megoldások közül, de sokan vannak, akik átutalással és online bankkártyás fizetéssel rendezik a szolgáltatások díját a cég mobilapplikációjából és online ügyfélszolgálatán keresztül egyaránt.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
"Az iCsekk alkalmazásban kezdeményezett csekkbefizetési tranzakciók száma a tavaszi időszakban közel duplájára emelkedett. Veszélyhelyzet után ezen befizetések számánál kismértékű visszaesés tapasztalható, de a forgalom még így is duplája. A tapasztalatok alapján az jól látható, hogy aki használta az alkalmazást az továbbra is él az iCsekk által biztosított előnyökkel" - fogalmazott lapunknak a cég kommunikációs osztálya.
Segítik az idősebb korosztályt
A szolgáltatóknál rákérdeztünk arra is, mennyire jelent nehézséget az idősebb generáció számára a digitális ügyintézésre való átállás. Az E.ON-nál azt mondták: úgy alakították ki online felületüket, hogy az minél egyszerűbb, áttekinthetőbb és könnyen használható felülettel találkozhassanak az ügyfelek. Kifejtik, hogy a tapasztalataik azt mutatják: a digitális megoldások iránt nyitott idősebb korosztály is szívesen használja, hiszen egyszerű, kényelmes, biztonságos megoldást jelent az ügyintézésére.
Az NKM arról számolt be: az elsők között vezették be a másodlagos azonosítót annak érdekében, hogy az átutalási megbízások még egyszerűbben indíthatóak legyenek. A Magyar Telekom pedig felidézte, hogy az idősebb generáció edukációjára külön programot hoztak létre. Itt tavaly november óta - még jóval a járvány előtt - tizenhárom iskolában fiatalok az érettségihez kötelező közösségi szolgálat keretében segítették a szépkorúakat a technológiák megtanulásában, azóta pedig az online térben folytatódik ez a projekt.
Még nem temetik a csekkeket
A legtöbb szolgáltató kedvezményekkel is igyekszik a digitális fizetés felé terelni az ügyfeleit, ez a saját érdekes is. A költségeken túlmenően például azért is, mert míg egy csekkes fizetésnek a mai napig jelentős az átfutási ideje, addig egy online befizetés szinte azonnal megérkezik.
Korai lehet ugyanakkor még temetni a régi rendszert. A Telekomnál bár csökken az aránya, még a mai napig a csekk a legnépszerűbb befizetési módszer. A Magyar Posta pedig Pénzcentrum érdeklődésére azt írta: a csekkek meglátásuk szerint még hosszú ideig életünk részei maradhatnak. Mint kifejtik, évente mintegy 200 millió csekket fizet be a magyar lakosság a postákon, ami számottevő mennyiség akkor is, ha a befizetések trendje kis mértékben csökkenő.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Több mint 1000 drogériai és háztartási termék ára csökkent a SPAR-ban – intézd el a teljes bevásárlást egy helyen! (x)
Most még egyszerűbbé vált a bevásárlás: az INTERSPAR hipermarketekben több mint 1000 drogériai és háztartási termék ára csökkent.
-
Mobilalkalmazásból, 10 perc alatt, teljesen online igényelhető a Munkáshitel elsőként a Gránit Banknál (x)
A Gránit Banknál egyedülálló módon május 26-tól már mobilalkalmazásból is, teljesen online, 10 perc alatt igényelhető a Munkáshitel a banknál már számlával rendelkező ügyfelek számára. Új számlanyitás esetén akár 90.000 forintot is jóváír az igénylők számláján a pénzintézet.


