Magyarországon októberben az előzetes adatok szerint 81 100 személygépkocsi cserélt gazdát.
Már több, mint hárommillióan vásárolnak rendszeresen az interneten, az átlagéletkoruk 39 év. A legtöbben szeretnek bankkártyával fizetni online, viszont sokan bizalmatlanok a rendszerekkel szemben, ezért nem mentik el a kártyaadataikat, de sokszor félbe is hagyják emiatt a folyamatot. Ujjlenyomattal kevesen fizetnek, pedig a cégek szerint a szigorodó uniós előírások mellett ez a legjobb megoldás.
Magyarországon 3,2 millió magyar vásárol aktívan online, 30 százalékuk a 30-35 év közötti, 24 százalékuk az ötvenes korosztályból kerül ki, átlagéletkoruk 39 év, a vásárlók 74 százaléka városlakó, 84 százalékuk pedig minimum érettségivel rendelkezik - derül ki a Fizetési Élmény Riportból, amelyet a Mastercard támogatásával a Frontíra Stratégiai Design Tanácsadó több mint 300 ügyfél megkérdezésével, egy tucat kereskedő és fizetési szolgáltató bevonásával készített. A kutatás kiegészült a BIG FISH Payment Gateway 4 millió tranzakciójának elemzésével.
A legtöbben a legnagyobb platformokat használják erre:
- 35 százalékuk a SimplePay és a Simple alkalmazás szolgáltatásait,
- 34 százalékuk a Paypalt,
- 17 százalékuk a Díjnetet,
- illetve 15 százalékuk a Bariont.
Van bennünk szkepszis
A webshopoknál viszont, ahol szinte mindig a kiszolgáló bank tárolja a vásárló személyes információit, a magyarok mindössze 7 százaléka menti el kártyaadatait. Ebből a közlemény azt emeli ki, hogy ez annyit jelent, hogy ezen téren az online boltok előtt még bőven van növekedési lehetőség. Ez azonban azt is jelenti, hogy bennük nem nagyon bízunk meg. 10-ből 9 magyar hagyta már abba online vásárlást a célegyenesben, tehát úgy, hogy a kiválasztott termék már a kosarában volt, de végül mégis elállt a tranzakciótól.
A felmérés arra is rámutatott, hogy fizetéskor a biometrikus azonosítást, például telefonos ujjlenyomat- vagy arcfelismerést használóknak csupán 3 százaléka érezte úgy, hogy nem biztonságos, bizonytalan a fizetés folyamata.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A közlemény megjegyzi, hogy ez azért érdekes, mert az EU idén az ügyfélhitelesítési előírások szigorítását tervezi. Ennek kapcsán szabják át némileg a MÁV okostelefonos appját is. A legnépszerűbb bankkártya-cég kitart egyébként a biometria mellett: szerint a jelenleg elérhető technológiák közül a hitelesítésre ez az azonosítás a legkényelmesebb megoldás, mert ebben az esetben nem kell bonyolult számsorokat, jelszavakat megjegyezni.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.