A Lidl új rendszert tesztel litván üzleteiben, amely lehetővé teszi az alkoholtartalmú termékek vásárlásánál szükséges életkor-ellenőrzés távoli elvégzését.
Már több, mint hárommillióan vásárolnak rendszeresen az interneten, az átlagéletkoruk 39 év. A legtöbben szeretnek bankkártyával fizetni online, viszont sokan bizalmatlanok a rendszerekkel szemben, ezért nem mentik el a kártyaadataikat, de sokszor félbe is hagyják emiatt a folyamatot. Ujjlenyomattal kevesen fizetnek, pedig a cégek szerint a szigorodó uniós előírások mellett ez a legjobb megoldás.
Magyarországon 3,2 millió magyar vásárol aktívan online, 30 százalékuk a 30-35 év közötti, 24 százalékuk az ötvenes korosztályból kerül ki, átlagéletkoruk 39 év, a vásárlók 74 százaléka városlakó, 84 százalékuk pedig minimum érettségivel rendelkezik - derül ki a Fizetési Élmény Riportból, amelyet a Mastercard támogatásával a Frontíra Stratégiai Design Tanácsadó több mint 300 ügyfél megkérdezésével, egy tucat kereskedő és fizetési szolgáltató bevonásával készített. A kutatás kiegészült a BIG FISH Payment Gateway 4 millió tranzakciójának elemzésével.
A legtöbben a legnagyobb platformokat használják erre:
- 35 százalékuk a SimplePay és a Simple alkalmazás szolgáltatásait,
- 34 százalékuk a Paypalt,
- 17 százalékuk a Díjnetet,
- illetve 15 százalékuk a Bariont.
Van bennünk szkepszis
A webshopoknál viszont, ahol szinte mindig a kiszolgáló bank tárolja a vásárló személyes információit, a magyarok mindössze 7 százaléka menti el kártyaadatait. Ebből a közlemény azt emeli ki, hogy ez annyit jelent, hogy ezen téren az online boltok előtt még bőven van növekedési lehetőség. Ez azonban azt is jelenti, hogy bennük nem nagyon bízunk meg. 10-ből 9 magyar hagyta már abba online vásárlást a célegyenesben, tehát úgy, hogy a kiválasztott termék már a kosarában volt, de végül mégis elállt a tranzakciótól.
A felmérés arra is rámutatott, hogy fizetéskor a biometrikus azonosítást, például telefonos ujjlenyomat- vagy arcfelismerést használóknak csupán 3 százaléka érezte úgy, hogy nem biztonságos, bizonytalan a fizetés folyamata.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A közlemény megjegyzi, hogy ez azért érdekes, mert az EU idén az ügyfélhitelesítési előírások szigorítását tervezi. Ennek kapcsán szabják át némileg a MÁV okostelefonos appját is. A legnépszerűbb bankkártya-cég kitart egyébként a biometria mellett: szerint a jelenleg elérhető technológiák közül a hitelesítésre ez az azonosítás a legkényelmesebb megoldás, mert ebben az esetben nem kell bonyolult számsorokat, jelszavakat megjegyezni.

Itt a 2025-ös nagy fűnyíróteszt: ezek a legjobb akkus gépek most a piacon, meglepő nevek a toplistán
Az akkumulátoros fűnyírókra egyre gyakrabban esik a vásárlók választása. Nem túl nagy kertekhez ideális megoldás, ha csendesebb, könnyen manőverezhető típust keresünk.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.


