Sokkal több magyar zöldséget szeretnének látni a termelők a boltokban, ennek az aránya ugyanis még mindig nem tért vissza a 2019-es szintekhez.
A Pénzcentrum többször írt már arról, hogy a magyar diszkontokban, például a Lidlben szakírók által kifejezetten jónak ítélt borokat lehet beszerezni megfizethető áron. Utánajártunk, vajon milyen szempontok alapján választanak új borokat a szortimentbe, hogyan tud egy magyar borászat bekerülni egy diszkontlánc polcaira és milyen trendeket lát a magyarok bor- és pezsgőfogyasztásával kapcsolatban Herczeg Ágnes, a Lidl borstratégiai tanácsadója.
A Pénzcentrum többször írt már arról, hogy a magyar vásárlók kifejezetten szerencsések, hiszen a diszkontokban vagy hipermarketekben megfizethető áron juthatnak igazán jó minőségű, akár díjnyertes borokhoz vagy pezsgőkhöz. A Lidl akár ezer forint alatti csúcsborait is többször ajánlottuk, most pedig utánajártunk, mégis mi alapján döntik el a diszkontláncnál, mely borok kerülnek a polcokra, hogyan juthat egy magyar borász itala az üzletbe, és hogyan változnak a trendek.
- tudtuk meg a diszkontlánctól, amely megjegyezte, kiemelten fontos számukra a hazai bortermelők és pincészetek támogatása. Nem véletlen, hogy a folyamatosan bővülő borszortimentben kiváló, neves hazai borászatok közreműködésével készült saját házasítású borokat is kínálnak.
Az áruházlánc a polcaira kerülő borokat több ezer különböző hazai és nemzetközi bor közül választja ki. A kiválasztás folyamata hosszú és alapos, ahol szakmai szempontok alapján döntenek arról, hogy az adott kategóriában, típusban és árfekvésben a lehető legmagasabb minőségű tételek kerüljenek a vásárlókhoz. Herczeg Ágnes borszakértő, a Lidl borstratégiai tanácsadója úgy fogalmazott, hogy a bor kiválasztása során fontos azokat a jegyeket megtalálni, melyek a leginkább kifejezik azt a fajtát, amiből a bor készül. Mint mondta, minden bornak harmonikusnak, egyensúlyosnak kell lennie, és kiemelten fontos a komplex ízvilág.
Az áruházlánc borstratégiai tanácsadója elmondta, hogy az utóbbi időben a habzóborok és a pezsgők egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a vásárlók körében, ezeket gyakran koktélalapanyagként is fogyasztják az emberek.
- jegyezte meg, hozzátéve, továbbra is nagyon keresettek a rozék, bár sokan jósolták, hogy csökkenni fog a népszerűségük. A fiatalok körében pedig különösen az illatos fehér borok hódítanak, de emellett népszerűek a vulkanikus borok, a villányiak, és a balatoniak is. Úgy tűnik, a belföldi turizmus élénkülése magával hozta a hazai borok iránti kereslet növekedését is:
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Noha egyre nő az érdeklődés a minőségi italok iránt, még mindig megvan piaca a legalsó szegmensnek is.
- mondta Herczeg Ágnes. Jó példa erre az áruházlánc és a Garamvári Pincészet több éves, közös munkaként megvalósult, kimagaslóan jó ár-érték aránnyal rendelkező, tradicionális eljárással készülő saját márkás Pannon Imperial Extra Dry pezsgője is, ami a 21. VinAgora Borversenyen Champion díjat nyert.
A vállalat mindig is arra törekedett, hogy jó kapcsolatot ápoljon a magyar borászatokkal, amit az is mutat, hogy nagyon sok termelőtől érkezik megkeresés az áruházlánc felé, így nagy szortimentből tudnak válogatni. Minden évben megrendezésre kerül egy borexpó, amire minden borászat jelentkezhet. A beérkező mintákat szakmai szempontok alá vetik a kóstoló során, hogy kategóriájukban a legmagasabb minőséget képviselő borok kerüljenek a diszkontlánc polcaira. Mivel a Lidl állandó kínálata mellett az adott évszaknak, ünnepeknek, eseményeknek megfelelően van úgynevezett akciós kínálat is, éppen ezért több lehetősége is adódik a magyar pincészeteknek arra, hogy bekerüljenek a diszkontáruház kínálatába, ami nagyobb piaci megjelenési és szakmai fejlődési lehetőséget teremt számukra.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.


