November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
A Pénzcentrum többször írt már arról, hogy a magyar diszkontokban, például a Lidlben szakírók által kifejezetten jónak ítélt borokat lehet beszerezni megfizethető áron. Utánajártunk, vajon milyen szempontok alapján választanak új borokat a szortimentbe, hogyan tud egy magyar borászat bekerülni egy diszkontlánc polcaira és milyen trendeket lát a magyarok bor- és pezsgőfogyasztásával kapcsolatban Herczeg Ágnes, a Lidl borstratégiai tanácsadója.
A Pénzcentrum többször írt már arról, hogy a magyar vásárlók kifejezetten szerencsések, hiszen a diszkontokban vagy hipermarketekben megfizethető áron juthatnak igazán jó minőségű, akár díjnyertes borokhoz vagy pezsgőkhöz. A Lidl akár ezer forint alatti csúcsborait is többször ajánlottuk, most pedig utánajártunk, mégis mi alapján döntik el a diszkontláncnál, mely borok kerülnek a polcokra, hogyan juthat egy magyar borász itala az üzletbe, és hogyan változnak a trendek.
- tudtuk meg a diszkontlánctól, amely megjegyezte, kiemelten fontos számukra a hazai bortermelők és pincészetek támogatása. Nem véletlen, hogy a folyamatosan bővülő borszortimentben kiváló, neves hazai borászatok közreműködésével készült saját házasítású borokat is kínálnak.
Az áruházlánc a polcaira kerülő borokat több ezer különböző hazai és nemzetközi bor közül választja ki. A kiválasztás folyamata hosszú és alapos, ahol szakmai szempontok alapján döntenek arról, hogy az adott kategóriában, típusban és árfekvésben a lehető legmagasabb minőségű tételek kerüljenek a vásárlókhoz. Herczeg Ágnes borszakértő, a Lidl borstratégiai tanácsadója úgy fogalmazott, hogy a bor kiválasztása során fontos azokat a jegyeket megtalálni, melyek a leginkább kifejezik azt a fajtát, amiből a bor készül. Mint mondta, minden bornak harmonikusnak, egyensúlyosnak kell lennie, és kiemelten fontos a komplex ízvilág.
Az áruházlánc borstratégiai tanácsadója elmondta, hogy az utóbbi időben a habzóborok és a pezsgők egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a vásárlók körében, ezeket gyakran koktélalapanyagként is fogyasztják az emberek.
- jegyezte meg, hozzátéve, továbbra is nagyon keresettek a rozék, bár sokan jósolták, hogy csökkenni fog a népszerűségük. A fiatalok körében pedig különösen az illatos fehér borok hódítanak, de emellett népszerűek a vulkanikus borok, a villányiak, és a balatoniak is. Úgy tűnik, a belföldi turizmus élénkülése magával hozta a hazai borok iránti kereslet növekedését is:
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Noha egyre nő az érdeklődés a minőségi italok iránt, még mindig megvan piaca a legalsó szegmensnek is.
- mondta Herczeg Ágnes. Jó példa erre az áruházlánc és a Garamvári Pincészet több éves, közös munkaként megvalósult, kimagaslóan jó ár-érték aránnyal rendelkező, tradicionális eljárással készülő saját márkás Pannon Imperial Extra Dry pezsgője is, ami a 21. VinAgora Borversenyen Champion díjat nyert.
A vállalat mindig is arra törekedett, hogy jó kapcsolatot ápoljon a magyar borászatokkal, amit az is mutat, hogy nagyon sok termelőtől érkezik megkeresés az áruházlánc felé, így nagy szortimentből tudnak válogatni. Minden évben megrendezésre kerül egy borexpó, amire minden borászat jelentkezhet. A beérkező mintákat szakmai szempontok alá vetik a kóstoló során, hogy kategóriájukban a legmagasabb minőséget képviselő borok kerüljenek a diszkontlánc polcaira. Mivel a Lidl állandó kínálata mellett az adott évszaknak, ünnepeknek, eseményeknek megfelelően van úgynevezett akciós kínálat is, éppen ezért több lehetősége is adódik a magyar pincészeteknek arra, hogy bekerüljenek a diszkontáruház kínálatába, ami nagyobb piaci megjelenési és szakmai fejlődési lehetőséget teremt számukra.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.