November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
A tavaszi - járványhelyzet okozta - visszaesést követően ismét kezd magára találni a hazai turizmus és vendéglátás, ezt mutatják az OTP SZÉP kártya adatai. A feltöltések összege májusban már meghaladta az egy évvel korábbi értéket, a költéseké pedig megközelítette a 2019. májusi számokat. A nyári szezonban további lendületet adhat a költéseknek és a belföldi turizmusnak az OTP SZÉP kártya megújult applikációja, amely előlegfizetés funkcióval is kibővült.
Az OTP SZÉP kártya legfrissebb adatai alapján aktív nyárra számíthat a hazai turisztikai és vendéglátó szektor. A kora tavaszi visszaesést követően ugyanis májusra már a tavalyi szint közelébe emelkedett a költések összege, a feltöltéseké pedig meg is haladta az egy évvel korábbi eredményt.
Idén áprilisban, elsősorban a veszélyhelyzet miatt szükséges korlátozások következtében a költések összege 24 százalékkal csökkent a tavalyi év azonos időszakához képest. Ehhez képest májusban az OTP SZÉP kártya birtokosai mindössze 7 százalékkal költöttek kevesebbet, mint egy éve ilyenkor. A visszaesés a szálláshelyi költéseket érintette a leginkább, de a pozitív változás már itt is egyértelmű.
"Az OTP SZÉP kártyás költésekből is látható, hogy az elmúlt hónapok elsősorban az otthonmaradásról, és a kivárásról szóltak. Erre reagáltunk mi is, amikor a kibocsátók közül elsőként elengedtük a lejáró, két évvel korábbi feltöltések után felszámított díjat. Mára viszont örömmel tapasztaljuk, hogy a kártyabirtokosaink a korlátozások enyhülésével ismét használni kezdték a juttatásaikat" - nyilatkozta Vargáné Jandrasits Ildikó, az OTP Pénztárszolgáltató vezérigazgatója. A szakember hozzátette: "az elsősorban szálláshely-foglalásra használt előlegfizetési funkció esetében idén áprilisban a tavalyi érték harmadára esett vissza az elköltött összeg, de májusban már csak 15% volt az elmaradás. Abban bízunk, hogy a veszélyhelyzet várhatóan júniusi megszüntetése után tovább javulnak majd a mutatók, és beindul a hazai turizmus."
A kártyabirtokosok az év első öt hónapjában összesen 90 milliárd forintnyi feltöltést kaptak munkáltatóiktól, és több mint 55 milliárd forintot költöttek. Előbbi 7, utóbbi pedig 20 százalékos emelkedés a 2019-es eredményekhez képest.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Azoknak sem kell lemondani az élményekről, akik a járványhelyzet miatt esetleg csak később terveznek utazást. A mostantól elérhető új applikációnak köszönhetően bárki pillanatok alatt feltérképezheti az országban elérhető SZÉP-kártya-elfogadóhelyeket. Az új alkalmazásban egyszerűbb és kényelmesebb lett az előlegfizetési funkció és a keresési lehetőségek is bővültek - írja közleményében a bank.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.