Az intézkedés előtt és utáni állapot alapján termékkategóriánként eltérő, de összességében jelentős árcsökkenéseket tapasztaltak a boltok áraiban
Több mint 26 ezer tonna növényvédő szert értékesítettek tavaly Magyarországon, az abból származó nettó árbevétel 104,5 milliárd forint volt, amely 4,7 százalékkal múlta felül az előző évi bevételt - derült ki a NAIK Agrárgazdasági Kutatóintézet (NAIK AKI) jelentéséből. A jelentés alapján a növényvédő szerek felhasznált volumene 2019-ben 2,7 százalékkal emelkedett 2018-hoz képest.
A legnagyobb mértékben 2019-ben a gyomirtókra (33 százalék) volt igény, ezt követi sorrendben az egyéb szerek (30 százalék), a gombaölők (19 százalék), valamint a rovarölő szerek (18 százalék) forgalma. Az értékesítés közvetlen mezőgazdasági felhasználóknak a gombaölő szerből tavaly az előző évhez képest szinte változatlan volt, több mint 5000 tonnát tett ki, értékben pedig közel 29 milliárd forint volt. Rovarölő szerekből közel 5000 tonnát értékesítettek több mint 18 milliárd forintért. Gyomirtókból adták el a legtöbbet, mennyiségben 8840 tonnát, amelynek értéke meghaladta a 47 milliárd forintot. Egyéb szerekből 9,5 milliárd forintért közel 8000 tonnát értékesítettek.
A különböző hatásmechanizmusú szerek értékesítési árait vizsgálva megállapítható, hogy a gyomirtók átlagára 2,5, a gombaölőké 4,7 százalékkal emelkedett, a rovarölőké 5,6, míg az egyéb szereké 7,5 százalékkal visszaesett. A külkereskedelmi forgalom alapján tavaly a növényvédőszer-import volumene 18,8, míg az exporté 1,5 százalékkal nőtt 2018-hoz képest. 2019-ben 66,3 ezer tonna növényvédő szert hoztak be az országba 151,7 milliárd forint értékben.
Az export értéke tavaly 185,9 milliárd forint volt, amely 10,9 százalékkal haladta meg az előző évit. A kivitt mennyiség 52,4 tonnát tett ki. 2019-ben az export forgalma értékben 22,5 százalékkal haladta meg az importét.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Az újratölthető flakonok a kozmetikai iparba is betörtek (+Videó)
A Respray flakonokat már 30 üzletben tölthetjük újra.


