Tízből hét magyarnak ez a fontos, ha sört vesz: te is köztük vagy?

2020. március 9. 20:33

A magyar vásárlók 68 százaléka az eredeti márkát választaná az utánzat helyett, derült ki egy friss felmérésből. A megkérdezettek többsége leginkább gyógyszerből és élelmiszerből ragaszkodik az eredeti termékekhez, de a ruhák és a műszaki cikkek esetében már kevésbé válogatós. A felmérésből az is kiderült, hogy az eredeti sört a csehekkel kapcsoljuk össze, a magyarokról pedig a paprika és a gulyás jutnak eszünkbe.

Mi jut eszébe a magyaroknak az eredetiségről? Többek között erre a kérdésre kereste a választ a Pilsner Urquell megbízásából készített országos reprezentatív kutatás, ami a fogyasztói szokásokat vizsgálta. A megkérdezettek közel 60 százaléka szerint az eredetiség azt jelenti, hogy az adott termék a "legelső" vagy az "igazi" a kategóriájában, és mások utánzatokat készítenek róla. A válaszadók másik része máshonnan közelít: nekik a bontatlan, sértetlen csomagolás jut eszükbe a fogalomról. Abban viszont a többségük egyetért, hogy szívesebben vesznek hamisítatlan terméket, mint másolatot: tízből hét ember erre szavazott. A kutatás rámutatott, hogy elsősorban a megbízhatóság és a jó minőség miatt választunk autentikus márkákat, míg az ár-érték arány háttérbe szorul a fenti előnyökkel szemben.

Nem mindegy az sem, hogy milyen típusú árucikket veszünk: akkor vagyunk igazán válogatósak, ha az egészségünkről vagy a szervezetünkről van szó.

A megkérdezettek a gyógyszerek és az élelmiszerek esetében fektettek igazán nagy hangsúlyt a hitelesebbnek vélt termékek kiválasztására: előbbinél 79, utóbbinál 66 százaléka mondta, hogy biztosan csak eredetit választana. Ugyanez a szám az elektronikai cikkek esetében 47, a ruhamárkáknál pedig csak 23 százalék volt. És hogy mi alapján tájékozódunk? A többség - közülük is kiemelkedő arányban a 25-29 évesek - a védjegyet keresik a címkén, de vannak, akiknek a márkajelzés is garanciát jelent az elvárt minőségre és megbízhatóságra.

Nagy az egyetértés abban is, hogy milyen autentikus termékeket vagy kategóriát kapcsolunk egy-egy nemzethez: Magyarországról a paprika és a gulyás, Oroszországról a kaviár, Svédországról a húsgolyó, Csehországról pedig a sör ugrott be elsőként a válaszadóknak. A megkérdezettek többsége számára leginkább az íze tesz igazán egyedivé egy sört, de 42 százalékuk a változatlan receptet jelölte meg kritériumként. A válaszadók többsége tudta, hogy a Pilsner Urquell az eredeti pilsner sörmárka.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. augusztus 10. vasárnap
Lőrinc
32. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?