Habár a robotporszívók között is van különbség abban a tekintetben, hogy milyen jól takarítják ki a lakást, általánosságban elmondható, hogy még a legjobbak sem olyan...
Ez év március végéig valamennyi magyar beszerzésű, sajátmárkás tejtermékénél elhagyja a műanyag fedelet az Aldi.
Tovább folytatja a felhasznált műanyag mennyiségét csökkentő intézkedéseit az Aldi. Az eldobható műanyagok világszinten hatalmas problémát jelentenek. Ennek okán az Aldi csökkenteni foggja műanyag-felhasználását Magyarorzságon is, így 2019-ben már kivezette kínálatából az egyszer használatos műanyag termékeket, többek között a műanyag evőeszközöket, poharakat, tányérokat és szívószálakat. A vállalat a "Tegyünk ma a holnapért" kampánya keretében következetesen hajtja végre a "Mellőzni. Újrafelhasználni. Újrahasznosítani" szlogen alatt futó intézkedéseit, miszerint 2025-re a saját márkás termékei esetében 100 százalékban újrahasznosítható csomagolóanyagot fog használni, illetve 2025-ig 15 százalékkal csökkenti csomagolóanyag-felhasználását.
2019 tavaszán az Aldi saját Facebook-oldalán kérdezte meg a vásárlóit, hogy műanyag fedéllel vagy anélkül szeretnék-e megvásárolni a sajátmárkás tejtermékeket. A szavazáson részt vevők válasza alapján a sajátmárkás tejtermékekről a vállalat fokozatosan elhagyja a műanyag fedőket. A szavazás következtében első körben három termékről - vajkrémről, kefirről és sajtkrémről - hagyta el a műanyag fedőket. Ezzel éves szinten 6,4 tonnányi mennyiséggel csökkent az Aldi műanyag-felhasználása.
A fedők elhagyására a készletek kifutása után, a tervek szerint ez év március végéig sor kerül. Az intézkedés következtében éves szinten további 10 tonnával csökken a műanyag-felhasználás. Tavaly decemberben pedig akciós termékként többször használatos, több méretben elérhető szilikon fedelet is kínált a vállalat, amelyek fenntartható módon helyettesíthetik a műanyag fedőket.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Megtakarításból befektetés: avagy hogyan válhatunk befektetővé akár havi 50 ezer forinttal is?
Nyitrai Győzőt, az MBH Befektetési Bank üzlet- és termékfejlesztésért felelős vezérigazgató-helyettesét kérdeztük.


