A budai oldalon az adásvételek 41%-a már ebben, a gyakorlatilag plafon nélküli ársávban történt.
Az elmúlt években összesen 26 ezer pálinkafőző berendezés került megvásárlásra, és tavalyinál a korábbinál harminc százalékkal többet, összesen 151 ezer liter párlatot állítottak elő házilag. Az unió illetékes fórumain újra napirendre kerülhet az a kezdeményezés, amely nyomán bizonyos mennyiségű tömény italt adómentesen lehetne előállítani.
Az otthoni pálinkafőzéshez két feltételnek kell megfelelni: egyrészt a főzőberendezést be kell jelentenie az önkormányzatnál, másrészt úgynevezett párlatadójegyet kell vásárolnia. Tállai Andrástól, a pénzügyminiszter helyettesétől a Magyar Nemzte megtudta: tavaly mind a két feladatot igen sokszor végezték el a házi pálinkára vágyó magánszemélyek.
Az államtitkár a helyhatóságok statisztikáját ismertetve közölte, hogy 2019-ben több mint 2200 új üstről érkezett bejelentés. A készülékekről 2015 óta vezetnek hivatalos statisztikát, az otthoni párlatkészítés mellett döntő személyek az elmúlt öt évben nagyjából 26 ezer főzőberendezésről adtak számot az önkormányzatoknál. A legtöbb üstöt eddig Pest megyében regisztrálták, de Veszprémben, Borsodban és Zalában is sokan vettek otthonra főzőkészüléket. A legkevesebb bejelentést Nógrád megyében jegyezték fel, miként Vasban, Tolnában és Komárom-Esztergom megyében is átlag alatti a bejelentések száma.
A jegy ára hétszáz forint, s egy liter tömény ital elkészítésére jogosítja fel az érintettet. Tavaly 151 ezer adójegy talált gazdára - a darabszám több mint harminc százalékkal meghaladja az előző esztendőben rögzített mennyiséget. Ezek szerint 2019-ben igencsak megugrott a háznál készített pálinka iránti érdeklődés. A jegyekből az állam 105 millió forint bevételre tett szert.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Többtucat termék árát csökkentette a Lidl: ezeknél a leglátványosabb a változás
Az árréstoppal érintett termékeken kívül is jelentős árcsökkentéssel találkozhatnak a vásárlóka a Lidl boltjaiban.
-
Az újratölthető flakonok a kozmetikai iparba is betörtek (+Videó)
A Respray flakonokat már 30 üzletben tölthetjük újra.


