A Coop Szegeden nyitotta meg Magyarország első hibrid üzletét, ahol a hagyományos nyitvatartási időn túl is lehet vásárolni
A GVH megállapította, hogy a HelloPay Zrt. megengedhetetlen pszichés nyomást gyakorolt a fogyasztókra a 10%-os borravaló- és adomány-mérték alapbeállításként történő alkalmazásával az általa biztosított terminálokon. A GVH a jogsértés miatt 20.000.000 forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.
A HelloPay-terminálokkal 2016-tól találkozhatnak a fogyasztók, főleg fesztiválokon, vásárokon és vendéglátóhelyeken. A terminál a különböző szolgáltatásokért fizetendő díjhoz automatikusan adja hozzá az összeg 10%-ának megfelelő borravalót, amennyiben azt a fogyasztó aktívan nem módosítja, vagy nem törli a fizetési folyamat vége előtt megjelenő "borravaló-csúszka" segítségével.
A GVH úgy véli, hogy a terminál működési módja jelentősen korlátozhatja a fogyasztói döntést a 10%-os borravaló automatikus, elvárásként történő megjelenítésével, különösen a fesztiválokon és a vendéglátóhelyeken jellemző fizetési körülmények (kommunikációs nehézségek, időnyomás, zaj, tömeg stb.) között: a gép ilyen beállítása döntést hoz a vásárló helyett a borravaló fizetésének szándékáról, és meghatározza annak mértékét is.
A GVH a bírság mértékét növelő körülményként vette figyelembe, hogy a szolgáltatás újszerű, a gyakorlat pedig széles fogyasztói kört érinthetett éveken keresztül. Enyhítő körülmény volt azonban, hogy a vállalkozás már intézkedéseket tett vizsgált gyakorlatának átfogó módosítására, valamint hogy egyes rendezvényeken kiegészítő tájékoztatásokat tett közzé a terminál működéséről - bár ezek hatékonysága nem ismeretes.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Az újratölthető flakonok a kozmetikai iparba is betörtek (+Videó)
A Respray flakonokat már 30 üzletben tölthetjük újra.


