A McDonald's újabb kihívással szembesül: ezúttal a McCafé eszpresszógépek okoznak problémát az amerikai éttermekben.
Az őskorig visszavezethető, hogy miért utálnak a férfiak vásárolni, legalábbis ezt állítják a kutatók, akik párhuzamot vontak a két nem vásárlási szokásai, és a vadászó-gyűjtögető életmód között. Ez megmagyarázza, hogy a férfiak miért tudják le hamar a vásárlást, miközben a nők órákig tudnak szöszmötölni egy-egy üzletben.
Nyilván durva általánosítás kijelenteni, hogy a nők szeretnek vásárolgatni, a férfiak pedig nem - biztosan mindenki ismer valakit, akire nem igaz az állítás. Ellenben a szakemberek megvizsgálták a dolog tudományos hátterét, és arra jutottak, nem teljesen alaptalan a fenti általánosítás, tényleg más a két nem hozzáállása a vásárláshoz.
Steve Taylor pszichológus egy szaklapban összegezte a tényeket, kezzdésképp egy brit kutatásra hivatkozott, amely szerint a férfiak 26 percnyi vásárlás után unatkozni kezdenek - ugyanez a nőknél több mint két óra után jön el. A 2000 ember részvételével készült felmérés szerint a férfiak 80 százaléka nem szeret együtt vásárolni a párjával, 45 százalék pedig kifejezetten igyekszik elkerülni, hogy a kedvesével kelljen vásárolni menni.
A szakember szerint az egész jelenség a vadászó-gyűjtögető életmódig vezethető vissza: ugye akkoriban (Kisztus előtt 8000. körül) a férfiak dolga volt a vadászat, a nők pedig különféle ehető növényeket gyűjtöttek. Amikor pedig az emberek elkezdtek gazdálkodással foglalkozni, akkor is megmaradt bennük ez a vadászó-gyűjtögető ösztön - és ugyanez figyelhető meg a modern kori bevásárlásokkor is.
Ugyanis a pszichológus szerint
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Hasonlóképpen jön elő a férfiak "vadászösztöne" a boltban a tanulmány szerint: ez magyarázza azt is, hogy miért csak egy dologra koncentrálnak ilyenkor, és miért nem ellenőrzik annyira a termékeket, mint a nők. Az őskorban is csak arra kellett gondolniük, hogy megszerezzék amiért jöttek (tehát öljék meg az állatot), majd pedig vigyék haza - nem akarják pazarolni az időt különféle vizsgálódással. A vásárlás közbeni rohanás a tudósok szerint annak is betudható, hogy a régi időkben is sietni kellett haza a zsákmánnyal, mert a hús hamar megromlott, ez az ösztön pedig a mai napig megfigyelhető az emberekben.
Taylor ugyanakkor többször is kihangsúlyozza, hogy nem lehet általánosítani, hiszen rengeteg férfira és nőre nem igazak az állítások, de ami tény, az tény: kísérteties a hasonlóság a viselkedésformákban, és a levezetések is logikusak. És - jegyzi meg viccesen a szakértő - a szakvéleményekkel a vásárlásmániások remekül érvelhetnek a szoksáuk mellet, hiszen "csak az örökölt öszönöket követik, nem tehetnek róla." Emellett az adott viselkedés okainak megismerésével könnyebbé vális azok leküzdése is.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.