A hazai cseresznye ágazat történelmi mélypontot él át, miután az áprilisi és májusi fagyok miatt a szokásos termésmennyiség mindössze 20-30 százaléka várható az idei évben.
Egy átlagos magyar 3 198 forintot költ el naponta botokban Az összes fogyasztási célú kiadás pedig, ha elbaktat az ember például vendéglőbe is, moziba is, vagy éppen elutazik valahová, 5. 24 forint volt egy napra számolva. Az első félévben újabb csúcsot javított a családi költekezés, a növekedés 5,8 százalék volt.
Friss statisztikákból az derül ki, hogy a fogyasztási célú költekezés értéke naponta 5 924 forint volt 2019 első félévében, ezen belül a boltban 3 198 forintot költöttek a magyarok. Ez az egy főre jutó költekezések értéke, ha nagy a család, nyilván több pénz megy el - írja a KSH adataira hivatkozva a blokkk.com
Havonta egy főre számítva 179 ezer forintnál tartunk, ezen belül pedig a boltban 96 ezer forint megy el. Az adatokból az is kiderült, hogy a családok költekezése, a fogyasztási célú kiadásai (különféle termékekre, szolgáltatásokra, amiben nem csak a boltos vásárlások, hanem vele együtt egy sor különféle szolgáltatás is benne van), 5,8 százaélkkal emelkedtek 2019 első félévében. És ez némileg nagyobb megugrás is, mint a boltos költekezés bővülése, ami azt jelenti, hogy a különféle szolgáltatásokra is egyre több pénz megy el.
De hát látni ugyanakkor azt is, hogy az első negyedévhez képest a második negyedév növekedési üteme már kisebb volt a háztartások fogyasztási kiadásaiban, ugyanúgy, mint a legnagyobb szeletét jelentő boltos vásárlásokban (2019 májusában, júniusában 3-4 százalékkal lassult a boltos költekezés növekedése, az áprilist még a húsvéti költekezés felhúzta).
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


