Alig adott ki tavalyelőtt olyan kék kártyát Magyarország, ami a harmadik országokból érkező, magasan képzett munkaerőnek adna letelepedési és munkavállalási engedélyt.
Az új uniós adatvédelmi előírások miatt módosulnak a vásárlók könyvével kapcsolatos szabályok, azonban ez a gyakorlatban mindössze annyit jelent, hogy a fogyasztók a jövőben már nem láthatják egymás bejegyzéseit és adatait. A sajtóban megjelent híresztelésekkel szemben a kereskedőknek emiatt nem kell új vásárlók könyvét beszerezniük.
A vásárlók könyvét továbbra is jól láthatóan és könnyen hozzáférhetően kell elhelyezni az üzletekben, abba az üzlet működésével, az ott folytatott kereskedelmi tevékenységgel kapcsolatos panaszok és javaslatok jegyezhetők be - írja közleményében az Innovációs és Technológiai Minisztérium. A vevőket e joguk gyakorlásában megakadályozni vagy befolyásolni tilos. A vállalkozó változatlanul 30 napon belül köteles megválaszolni a vásárlók könyvébe írt panaszt.
Az Európai Unió adatvédelemi reformja, az ún. GDPR miatt 2019. április 26-tól annyiban módosulnak a kapcsolódó előírások, hogy a panaszt vagy javaslatot tartalmazó oldalt a vásárlói beírást követően haladéktalanul el kell távolítani azért, hogy a korábbi bejegyzéseket és a bejegyzők adatait más fogyasztók ne láthassák. A kereskedőnek ezeket az oldalakat elzártan kell megőriznie, és szükség esetén a hatóságnak kell megmutatnia. A téves közlésekkel ellentétben tehát nincs olyan előírás, amely szerint a kereskedőknek ki kellene cserélniük az eddig használt vásárlók könyvét, ha az előzőekben részletezett rendelkezéseknek megfelelően járnak el.
A fogyasztóvédelmi ellenőrzési tapasztalatok alapján a vásárlók könyvével kapcsolatos leggyakoribb problémák közé tartozik, hogy az az üzletben nincs látható helyen, sokszor a fogyasztók bejegyzéseit nem válaszolják meg az előírt határidőn belül, de az is előfordul, hogy a vásárlók könyve nincs jegyző által hitelesítve.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


