November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Magyarországon még mindig népszerű a készpénzhasználat: nemcsak megtakarításainkat tarjuk szívesen ebben a formában, de továbbra is az egyik leggyakrabban használt fizetőeszköz - derült ki egy újabb kutatásából.
Magyarországon még mindig népszerű a készpénzhasználat: nemcsak megtakarításainkat tarjuk szívesen ebben a formában, de továbbra is az egyik leggyakrabban használt fizetőeszköz - derült ki az Intrum követeléskezelő vállalatcsoportja évente elkészített Európai Fogyasztói Fizetési Felméréséből. A kutatásban Európa 24 országából közel 25 000 válaszadó, köztük 1004 magyar vett részt. A reprezentatív felmérés a magyarok fizetési szokásait vizsgálta.
A készpénz a nyerő
Napi szinten leggyakrabban készpénzt használnak a magyarok. A válaszadók több mint fele használja rendszeresen, ami 15 százalékponttal magasabb, mint az európai átlag. Csak Olaszországban, Spanyolországban, Görögországban és Romániában népszerűbb a napi szintű készpénzhasználat, mint hazánkban. Magyar sajátosságnak számít ezen eszköz népszerűsége, ugyanis a kutatás alátámasztja, hogy hazánkban akkor is ezt használnák az emberek leggyakoribb fizetőeszköz gyanánt, ha szabadon választhatnának.
Bankkártyával csak minden ötödik magyar fizet napi szinten. A hitelkártya, valamint az online banking rendszeres igénybevétele viszont nem gyakori. A felmérés alapján az is elmondható, hogy Európában gyakrabban használják napi, valamint heti rendszerességgel az online fizetőeszközöket, mint hazánkban: Európában nagyobb népszerűségnek örvend a mobilfizetés, az online bankolás, valamint a csoportos beszedés. A mobilfizetést, valamint az online bankolást heti rendszerességgel közel 10 százalékponttal, a csoportos beszedést közel 15 százalékponttal nagyobb arányban választják a vizsgált országokban hazánkhoz képest.
Tartózkodunk a hitelkártyáktól
A magyarokra jellemző, hogy bizalmatlanok a hitelkártya-használatot illetően: a válaszadók több mint kétharmada állította azt tavaly, hogy soha nem veszi igénybe. Az európai átlaghoz képest közel kétszer annyian utasítjuk el a hitelkártyával történő vásárlást, továbbá a vizsgált országok közül hazánkban használják a legkevesebben ezt az eszközt. Második legkevésbé népszerű fizetőeszköz a mobilfizetés, melyet a magyar válaszadók több mint fele nem használ, harmadik helyen pedig a csoportos beszedés áll, amely lehetőséggel a válaszadók több mint 40 százaléka nem él soha.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
- vonta le a kutatás tanulságait Deszpot Károly, az Intrum értékesítési és üzletfejlesztési igazgatója.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.