November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Miközben a hölgyek már dörzsölik a tenyerüket, párjaik már a tenyerükbe temetik az arcukat: igen, ismét eljött a nagybetűs nap, azaz napok. Hiszen a Glamour kuponnapok körül évről-évre egyre nagyobb a dili, idén már szerdán elkezdődik az őrület a magyar boltokban. Több mint 5 ezerben, öt napon keresztül őrült akciókkal készülnek. A Pénzcentrum most annak ment utána, hogy megéri-e a boltoknak nyomott áron szórni a cuccokat. Emellett összeszedtük, mire érdemes vigyáznia a vásárlóknak.
Hát idén is eljött: tűkön ülnek már a barátnők, feleségek és úgy en bloc a shoppingolás szerelmesei. Ugyanis a hétvégén - pontosabban már pár nappal előbb - lesznek a tavaszi Glamour kuponnapok a magyar üzletekben. Sőt, mint valami fesztiválon, már nulladik napot is rendeznek: szerdán a DM-ben, Rossmannban már élnek a kuponok, a "beautynapon" mindenféle pipere kapható lesz.
2019-ben több mint 5 ezer üzletet vontak be az akciókba, összességében 320 márkára adnak 20-50 százalék kedvezményt a boltok a húsvét előtti hétvégén - ez egyébként rekord. Mindehhez pedig elég megvenni a Glamour áprilisi számát, amelyhez hozzá adják a kuponfüzetet. Ha esetleg lemaradnál, és minden magazin elfogyott volna, akkor sem kell csüggedni: a kuponokat applikációval is be lehet érvényesíteni.
Igazi őrület lesz szinte az összes nagy, ismertebb üzletben: a Glamour weboldalán több mint 450 féle akciót sorolnak fel. A már említett két üzleten felül az Auchantól kezdve, a Tescón, az eMAG-on át egészen a Nissan Magyarországig van itt minden.
Őrült összegeket kuponoznak el a magyarok
Kiderült, hogy érezhetően megugrik a dekorkozmetikumok forgalma az országszerte közkedvelt kuponos napok alatt: csak tavaly áprilisban 1,3 milliárd forintos értékben fogyott belőlük (hasonló mértékű a kiugrás októberben, illetve karácsonykor), ez 40 százalékkal magasabb az átlagos havi költéseknél. A sminkszerek általános lendülete amúgy sem hagyott alább: csak 2018-ban 12,7 milliárd forintot hagytunk ott rájuk (+7% értékbeli növekedés 2017-hez képest). Mennyiségben ez 12 millió terméket jelent (+4% mennyiségi növekedés).
A legnagyobb értékbeli piaci részesedést az alapozó hasítja ki: 2018-ban a teljes dekorkozmetikumok közül több mint egyötöde (21%) ment el alapozóra, és 8 százalékos értékbeli nüvekedést tudhat magáénak 2017-hez képest. Tartja ezüstérmét a szempillaspirál és - némi értékbeli csökkenés mellett - a körömlakk is. Emellett az értékbeli forgalom egytizede a szemceruzákra, míg 8 százaléka rúzsokra megy el.
- mondta Czikora Csilla, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. "Az árérzékeny magyar fogyasztók tudatosságát jól tükrözi, hogy sokan kifejezetten erre a periódusra időzítik többek között a sminkszerek vásárlását."
Tényleg megéri?
- mondta a Pénzcentrumnak Berényi Konrád marketingszakértő, hozzátéve, a kupon kiváló eszköz arra, hogy a felhalmozott termékeket kiárusítsák, de arra is, hogy egy új terméket vezessenek be vele. Például a kuponnal olcsóbban juthatunk hozzá egy joghurtcsalád új ízéhez: vagyis a vásárlók úgy ismerkedhetnek meg a termékkel, hogy alapvetően jó érzéssel vásárolják meg azt, úgy érzik, az eredeti árhoz képest még olcsóbban is jutnak hozzá a különlegességhez.
Berényi megjegyezte, a kereskedők persze nem nyernek annyit a kuponokkal, mintha az eredeti áron adnák az árut. Viszont a kupon a reklám része és azzal is számolhatnak, hogy ha valaki kuponnal vásárol, az eredeti terveihez képest biztos több mindent fog venni: ha egy adott termékre vonatkozó kuponnal megy be az áruházba, amellett biztosan vásárol még mást is. Ha pedig a kuponnal a vásárlás végösszegéből engednek egy bizonyos (jellemzően 10) százalékot, akkor pedig azért kerül majd több termék a kosárba, mert a vevő úgy érzi, plusz egy-két dolog még belefér, hiszen a végösszegből úgyis engedményt kap.
Tömegnyomor, hatalmas forgalom
Mint láthattuk, rengeteg helyen, borzasztóan sok akcióval várják a vevőket. Akik ráharapnak a csalira, és rohannak is a kedvezményekért az üzletekbe:
- mondta Berényi, hozzátéve, nem véletlen, hogy azok az üzletek is akciókkal várják a kupon napok idején a vásárlókat, amelyek egyébként nem szerepelnek kuponnal az újságokban.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
- mondta a szakértő.
Nem árt ezekkel tisztában lenni!
A 20-50 százalékos leárazások könnyen megrészegíthetik az embert, ilyenkor a vásárlók sokkalta figyelmetlenebbek, mint általában. A Budapesti Békéltető Testület korábban egy olyan dologra hívta fel a figyelmet, amit sokan nem tudnak: ha akciósan, üzletben vásárolsz terméket, cipőt, táskát, parfümöt vagy egészségügyi terméket, akkor a hatályos jogi szabályozás alapjánnem gondolhatod meg magad 3 napon belül abban az esetben,ha mégsem tetszik a termék, és nem viheted vissza azt az üzletbe.
Ha viszont a termék tényleg hibás (tönkremegy, elszakad, nem működik), és a fogyasztónak garanciális vagy szavatossági problémája van, kötelesek erről az üzletben jegyzőkönyvet felvenni és annak egy példányát átadni. Amennyiben a vevőszolgálatos vagy aki a vásárlói panaszok kezelésével foglalkozik, nem tud nyilatkozni rögtön arról, teljesíthető-e a fogyasztó hibás termék miatti igénye, úgy a kereskedőnek a panasszal kapcsolatos álláspontjáról legkésőbb öt munkanapon belül, igazolható módon kell tájékoztatnia a fogyasztót.
Ha kijavításra vették át az árucikket, külön elismervényt kell adni arról, mikor mehet érte a vásárló vagy pedig az időpontot a jegyzőkönyvben szükséges feltüntetni. Ugyancsak törekedni kell az előírások szerint a 15 napon belül történő kijavításra, vagy a határidőn belül történő cserére, ha ilyen célból vették át a terméket.
Fontos figyelni!
A békéltető testület figyelmeztet: mindig alaposan el kell olvasni az akciós kuponok beváltási idejére, felhasználási feltételeire vonatkozó leírásokat! Azt is alaposan tanulmányozd át, hogy melyik üzletben vagy esetleg melyik webáruházon keresztül váltható be az adott kupon.
Amennyiben webshopból vásárolsz, és később mégis élnél az indoklás nélküli elállással, akkor nem követelhetik azt, hogy az eredeti, gyári csomagolásban küld vissza a terméket, így is érvényes az elállási nyilatkozat. Ugyanakkor bizonyos termékekre nem vonatkozik a 14 napos meggondolás lehetősége: ilyenek például higiéniai árucikkek vagy éppen a szoftvert, vagy film- és zeneszámokat tartalmazó CD- vagy DVD-lemezek.
Viszont amire érvényes az elállás, azt sérülten, hiányosan is vissza lehet küldeni: ilyenkor csak az értékcsökkenést kell kifizetni, ami az előbb felsorolt tényezőkből eredeztethető.
A legfontosabb, hogy számlát, nyugtát mindenről, még az internetes vásárlásról is kell kapnod. Ha ez elmarad, első körben írj a webshopnak, hogy pótolják a hiányosságot. Fontos, hogy a számlát, nyugtát mindenképpen őrizd meg, mivel ha bármi probléma lenne a termékkel, ennek birtokában lehet reklamálni és ez bizonyítja a fogyasztó és a cég közötti szerződés megkötését.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.