A Coop Szegeden nyitotta meg Magyarország első hibrid üzletét, ahol a hagyományos nyitvatartási időn túl is lehet vásárolni
A Japánban élő magyar, Zsíros Deszka művésznevű vlogger új videójában beszélt arról, és mutatta meg, milyen magyar termékekkel lehet találkozni a távoli ország polcain.
A videóból kiderül, hogy Japánban is kapható a Pick Mangalica téliszalámi és szokott lenni Egri Bikavér, illetve Tokaji bor is. Amin viszont meglepődhettünk, hogy magyar termelői akácméz is akad a japán boltok polcain. Kis kutakodás után kiderült számunkara, hogy a videóban látható termelői méz az Aranynektár Kft terméke. A méz ára is kiderül a kommentekből: 1290¥ (japán jen) azaz körülbelül 3300 forint. A Tesco webshopjában ugyanilyen 500 grammos kiszerelésben 1499 forintért juthatunk hozzá.
Japánban keresett a magyar mangalica, de a méz- és a meggyexport is növekedhet - írta az Agrárszektor. Még 2017-ben Japán volt Magyarország legfontosabb kereskedelmi partnere az Európai Unión kívüli országok között, azóta viszont küzdenie kell a termelőknek a japán piacért. A videóban látottakból is kitűnik, hogy melyek a japánok preferenciái a magyar termékek közül.
A magyar méz népszerűsége Japánban nem újkeletű: 2015-ben Takács Ferenc, az Aranynektár Kft. vezetője azt mondta, az évente átlag 22-24 ezer tonna előállított magyar méz nagyobb hányada exportra kerül, ez mintegy 70 milliárd euró értéket jelent, ami az agrárkivitel hozzávetőleg egy százalékát teszi ki - írta akkor az MTI.
Nem véletlen, hogy őt szólaltatták meg akkor a témában, hiszen éppen a japán piacra terveztek akkor terjeszkedni - és Zsíros Deszka videójának tanúsága szerint ez sikerült is. A Pénzcentrum ugyanis kiszúrta, hogy a cég termékét emelte le a polcról a vlogger. A családi vállalkozás, a hivatalos honlapjukon közölt információ alapján, a világ közel negyven országába juttatja el a termékeit.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Az újratölthető flakonok a kozmetikai iparba is betörtek (+Videó)
A Respray flakonokat már 30 üzletben tölthetjük újra.


