A gyermekek dühkitörései sok szülőnek okoznak fejtörést, derül ki egy friss amerikai felmérésből. A szülők
A játékpiac tavaszi fellendülése a húsvéti szezonban tetőzik, előtte azonban a szabadtéri játékok kereslete nő meg friss adatok szerint. A legnépszerűbb termékek ilyenkor a labda, buborékfújó, játszótéri játékok, kerékpár, sportszer és hinta, az átlagos kosárérték pedig online 8100 forint, bolti vásárláskor 5500 forint.
A jó idő beköszöntével egyre több időt töltenek friss levegőn a gyermekek, ezáltal megnő a szabadtéri játékok iránti kereslet is. A REGIO Játék adatai szerint március hónapban az online kosárérték átlagosan 8100 forint, míg a bolti vásárlás 5500 forint összegű.
- tette hozzá Gyaraki Dávid marketingvezető. Idén azonban még az ünnepi készülődés előtt a legtöbb magyar család fog vásárolni labdát, buborékfújót és játszótéri játékokat, de a cég friss felmérése alapján sok gyermek örülhet új kerékpárnak, sportszernek és hintának is. A megkérdezett szülők a biztonság, a minőség és a korábban szerzett tapasztalatok alapján választják ki a játékot.
7 éves kortól csökken a friss levegőn töltött idő
A kutatásban résztvevők elmondása szerint a 10 éven aluli gyermekek legkedvesebb szabadtéri elfoglaltsága egyértelműen a játszóterezés (63%), a 11-14 évesek pedig kirándulni (28%) és sportolni (26%) szeretnek legjobban a friss levegőn. "A felmérésünkből az is kiderült, hogy az általános iskola elkezdése után csökken a hétköznapokon kint töltött idő, ezt a napi 1-2 órát a szülők 57 százaléka nagyon kevésnek tartja. Hétvégén azonban a nagyobb gyermekek is behozzák a lemaradást, korosztálytól függetlenül ugyanis 3 óránál is több időt töltenek a négy falon kívül a fiatalok" - mondta a vállalat marketingvezetője. Az eredményeket árnyalja, hogy hiába csökken a kisdiákok szabadban eltöltött óráinak száma, megjelenik az életükben a sport: a 7-10 évesek 55 százalékának, a 11-14 évesek 45 százalékának van lehetősége szervezett keretek között vagy versenyszerűen mozogni. A legfelkapottabb edzések között található a tánc, az úszás, a foci, továbbá a küzdősport és a torna.
"Reggel még csukva a szeme, de már mondja, hogy tablet"
Míg a válaszadók szerint szabadtéri játékkal vagy mozgással naponta minimum 3 órát illene eltölteniük a 14 éven aluliaknak, addig a számítógép és okoskészülékek használatát 1 órában maximálnák. Utóbbinak hétköznapokon szinte kivétel nélkül megfelelnek a gyermekek, hétvégén azonban a 7-14 éves korosztály egyharmada már 2 órán keresztül bűvöli a képernyőt. "Pedig a kinti játékok fejlődésre gyakorolt hatása kétségtelen: a kismotor, majd később a roller és a kerékpár fejleszti az egyensúlyérzéket, tájékozódási képességet, de akár egy homokozókészlet is hozzájárul a kéz-szem koordináció és a finommotorikus készségek formálásához" - tette hozzá a REGIO Játék marketingvezetője.
Top 10 legkeresettebb játékkategória tavasszal (2019)
- Szabadtéri játék
- Kreatív, fejlesztő
- Építőjáték
- Sportszer, labda
- Társasjáték, kártya
- Autó, jármű
- Játékfigura
- Bébijáték
- Plüss
- Szerepjáték
Top 10 legkeresettebb játék tavasszal (2019)
- Ugri nyuszi interaktív plüss
- Zookiez unikornis plüssfigura
- Kis Enduro motor
- Lotti Karotti társasjáték
- Dobble deluxe társasjáték
- Süti maci
- Baby Secrets baba színváltós pelussal
- Tojásfutam társasjáték
- LEGO City Kombájn szállító
- Így neveld a sárkányod plüss
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.