18 °C Budapest

Ezekért a termékekért hajlandóak a magyarok mélyen a zsebükbe nyúlni

2019. február 26. 19:02

A magyarok közel fele már online szerzi be a kívánt prémium terméket, ezzel lassan közelít a 61 százalékos európai és a 69 százalékos világátlaghoz. Honfitársaink 15 százaléka szívesen rendel a tengerentúlról is, és leginkább magasabb minőségű kávéért/teáért ad ki több pénzt, derült ki egy globális tanulmányból.

Az online kiskereskedelem erőteljes előretörési trendjét mutatja  prémium termékkategóriák tekintetében a Nielsen "changing consumer prosperity" riportja.  Ebből mind nagyobb szeletet hasítanak ki a helyi webshopok (európában a fogyasztók 45 százaléka voksol a helyi kereskedőre; itthon pedig a prémiumtermék-vásárlók egyharmada). A hagyományos boltok emellett őrzik bástyáikat:

100-ból 81 magyar még mindig itt vásárolja meg a vágyott minőségű terméket,

ezzel szemben az öreg kontinensen ez "csupán" a fogyasztók épphogy háromnegyedére igaz. Érdekesség, hogy a magyarok 8 százaléka akár repülőre is ül, hogy beszerezze a maga külföldi "prémium cuccát", ami még mindig a globális átlag (15%) nagyjából fele, igaz, az európai átlagtól (13%) nem marad el kirívó mértékben. A prémium szóhoz a fogyasztók legfőképp a

  • kimagasló minőséget (56%),
  • a teljesítményt (51%),
  • a dizájnt (43%),
  • a termékélményt (42%)
  • és a márkát (42%) kapcsolják.

Ötből kettő globális átlagfogyasztó (41%) hajlandó többet fizetni a "bióbb" vagy csak természetes összetevőkből álló termékekért. A fenntarthatóságot és társadalmi felelősségvállalást kidomborító termékekre is a vevők jelentős hányada (38 és 30%) hajlandó nagyobb összeget áldozni.

A hazai fogyasztók körében a prémiumtermékek fő vonzereje a kimagasló minőség vagy termékbiztonság, ezért 43 százalék hajlandó mélyebben a pénztárcájába nyúlni.

Az extrafunkciókért vagy pluszteljesítményért 100-ból 39-en fizetnének többet, míg a környezettudatosságot, fenntarthatóságot szem előtt tartó termékek a hazai fogyasztók közel egyharmadának (28%) érnek többet. A származási ország és a társadalmi felelősségvállalás kevesebb, mint a fogyasztók 15 százalékának éri meg a prémiumárat.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Egy sor termékkategóriában tapasztalható a prémiumszegmensek előretörése; az olyanoké, amelyek kényelmi, egészséges vagy extra élvezeti szempontból tudnak valami újat, többet, mindez összhangban van azzal, hogy, hozva az európai átlagot, 10-ből közel 9-en szívesen fizetünk többet azért, ha valami kiváló minőséget képvisel.

- mondta Szűcs-Villányi Ágnes, a nielsen magyarország ügyvezető igazgatója. A magyarok leginkább kávéra/teára, ruhára/cipőre, tejtermékekre, mosószerre és testápolási termékekre hajlandók többet költeni a prémium minőség jegyében. Európában a ruha/cipő, szórakoztató elektronika, hús- és halfélék, kávé/tea és tejtermék kategóriákért hajlandók megfizetni a fogyasztók a magasabb árat. Magyarországon legkevésbé bébiételre, fagyasztott vagy mirelit zöldségre, sós ropogtatnivalóra és ételízesítőkre (ketchup, mustár, majonéz; stb.) Fordítanánk magasabb összeget prémium minőségért cserébe.

NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. május 20. kedd
Bernát, Felícia
21. hét
EZT OLVASTAD MÁR?