A hazai cseresznye ágazat történelmi mélypontot él át, miután az áprilisi és májusi fagyok miatt a szokásos termésmennyiség mindössze 20-30 százaléka várható az idei évben.
A legfrissebb statisztika szerint is szépen hízott a boltos világ 2018 első három negyedévében. És már ebből is tudni, hol keresik karácsony előtt a vásárlók a legnépszerűbb ajándékokat. Az adatok azt mutatják, hogy az ajándéklistákon toronymagasan vezet a mobiltelefon. De lesz sok más, nem csak műszaki cikk, hanem játék, könyv, kozmetikum, vagy ruhadarab is a fa alatt.
Az előrejelzések és az eddig megismert statisztika szerint 6 százalék feletti tempóban nő 2018-ban a boltos világ, az eladott árumennyiséget nézve, szaknyelven volumenben, úgy egyébként ez darabot, kilót, métert, litert és minden más mértékegységet is jelent, tehát kiszűrve az árváltozásokat. A Blokkk.com most félretette a szűrőt, és azt nézte, az egyes árucsoportoknál mennyi pénzt hagytak a vásárlók a boltok pénztáraiban.
A világ topja a mobiltelefon
A költekezések növekedési ütemének lajstroma alapján 2018-ban a legnépszerűbb boltos portéke a mobiltelefon. Az előző évhez képest másfélszeresére ugrott a vásárlások értéke, ami több árulkodó jelnél. Ehhez képest a többi műszaki cikk jókora lemaradásban van a piachízlalás ütemében, de azért sok panaszra itt sincs ok, hiszen megközelíti a 20 százalékot az eddigi növekedés üteme is. És a tapasztalat az, hogy az első három negyedévet követően a negyedik más csak jobb szokott lenni. Az élbolyban tanyáznak a kozmetikumok is, amiben nincs meglepetés, ajándéknak is népszerű a termékcsoport.
Az évközi arányokat nézve ugyanakkor nem tűnik ki, hogy mennyire népszerű ajándék a játék és a könyv. Sajátossága ennek a két piacnak viszont, hogy az éves forgalom több mint fele a karácsonyhoz kötődik. Ebből is következik, hogy lusta időszak az év első kilenc hónapja, így ebben a körben a kivétel erősíti a szabályt, más adatok szerint karácsony előtt itt is folyik a pénz a pénztárcákból.
Tarol a techvilág: eddig is így volt
Az elmúlt évek irányzatai összességében is azt is jelzik, hogy a korszerű techcuccok húzzák leginkább a boltos vásárlásokat, nem csak karácsonykor. Ezzel egyidejűleg pedig át is alakul a boltos világ áruszerkezete, belső összetétele, hiszen a fő árucsoportokat nézve az iparcikkek piaca gyorsabb ütemben nő az élelmiszer vásárlásoknál.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
Portfolio Gen Z Fest 2025


