Lépéseket tesznek a társadalom alacsonyabb jövedelmű és sérülékenyebb csoportjainak védelme érdekében a végrehajtási szabályok módosításával
A karácsonyi időszak minden család költségvetését kihívások elé állítja. Egy friss kutatás azonban azt mutatja, hogy a tavalyi évhez képest biztosabb anyagi körülmények között készülünk az ünnepi szezonra. Csökkent a túlköltekezési hajlandóság és kevésbé aggódunk amiatt, miből tudjuk megvenni az ajándékokat. A kedvező változások mögött a háztartások pénzügyi helyzetének javulása áll.
24 európai országból 24 098 - köztük 1004 magyar - állampolgár közreműködésével készült el az Intrum követeléskezelő Európai Fogyasztói Fizetési Jelentése.
Jobban odafigyelünk a karácsonyi ajándékvásárlásra
Jobban odafigyelünk a karácsonyi bevásárlásra, mint egy évvel korábban. Míg 2017-ben a magyar családok közel 40 százaléka költött többet ajándékokra, addig 2018-ban ez az arány 30 százalékra csökkent. Mindez megegyezik az európai átlaggal. A vizsgált országokat figyelembe véve a magyar adat javult a legnagyobb mértékben - holtversenyben a norvég, a finn és a lett mutatókkal.
A 18-24 éves korosztályhoz tartozó fiatalok körében magasabb a túlköltekezési hajlandóság, mint az idősebb generációk esetében. A kutatás szerint minden második fiatal hajlamos többet költeni karácsonyi ajándékokra, mint megtehetné. Mindez jól mutatja, hogy mennyire fontos a fiatalok pénzügyi edukációja.
Ezt támasztja alá, hogy a magyarok a tavalyi évhez képest sokkal kevésbé aggódnak amiatt, miből fogják megvásárolni a karácsonyi ajándékokat - ez a mutató 7 százalékponttal javult egy év alatt, így csak kismértékben tér el az európai átlagtól.
Nem hitelből vásárolunk
Továbbra sem szeretünk karácsonykor hitelből vásárolni: tavaly még nagyjából minden 5. ember élt e lehetőséggel, míg az idei évre 16 százalékra csökkent azok aránya, akik kölcsönből is finanszíroznák a bevásárlást. Ez szintén egybevág a háztartások javuló pénzügyi pozícióival.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Nemcsak a karácsony, az újév is könnyebb
A háztartások javuló pénzügyi helyzetét az is mutatja, hogy egyre kevesebben érzik úgy, hogy pénzügyileg a január az év legnehezebb hónapja. Tavaly még minden második magyar tartotta így, 2018-ban azonban már 40 százalék körülire csökkent ez a mutató.
Felfalusi Péter, az Intrum vezérigazgatója: "Az adatok azt mutatják, hogy egy év alatt is jelentős javulás ment végbe a családok pénzügyi helyzetét illetően. A kutatás szerint egyre kevésbé tartunk a karácsonyi kiadásoktól, és kevesebben érzik megterhelőnek a januárt. Viszont az is látszik, hogy a pénzügyi tudatosság tekintetében van még hova fejlődünk: a fiatalabb generációk hajlamosak a túlköltekezésre. Pontosan ezért indítottuk el két éve a Zsebpénzügyes elnevezésű vetélkedőnket."
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.