2 °C Budapest

Kiderült az Aldi-titok: ezzel etet minket a német diszkontlánc

2018. november 9. 16:50

Az ma már teljesen magától értetődő, hogy egy hétvégi bevásárlás során az ember minden szükséges élelmiszert be tud szerezni akár egyetlen boltban. Azt azonban már kevésbé tudjuk, hogy a boltok polcain sorakozó termékek, hogyan kerülnek a boltokba, kik termelik, szállítják azokat, milyen minőségi elvárások vannak velük szemben. Többek között ezekre a kérdésekre kerestük a választ az Aldi november 9-én tartott sajtóeseményén, ahol meghívottként egy 8 termékkörből álló vakteszten is részt vettünk. Így első kézből tudunk beszámolni arról, hogy a teszten résztvevő Aldis termékek hogyan szerepeltek a konkurenciával szemben.

Ma már mindenki számára magától értetődő, hogy ha bemegy egy diszkontba vagy egy hipermarketbe, akkor a gyümölcsöktől, zöldségektől kezdve a friss pékárukon át a csokoládéig bármilyen élelmiszert megvásárolhat anélkül, hogy elhagyná az adott boltot. Arról azonban jóval kevesebb szó esik, hogy az áruházak polcain sorokozó termékek milyen életutat járnak be azelőtt, hogy a vásárlók kosarába kerülhetnének.

Ki dönt például arról, hogy milyen alma, citrom vagy mákos rétes kerüljön a pultokra? Milyen időközönként ellenőrzi szortimentjének minőségét egy-egy üzlet? Egyáltalán megkóstolja valaki hivatalból azt a csokit vagy mustárt, amit a vásárlók számára biztosít a bolt? És mennyi magyar termék van valójában egy magyarországi boltban? Többek között ezekre a kérdésekre válaszoltak az Aldi szakemberei az üzletlánc november 9-én tartott - termékkóstolással egybekötött - sajtóbejárásán, amire a Pénzcentrum szerkesztőségét is meghívták. 

Minden terméket megkóstolnak

Az Aldi teljes szortimentje mintegy 1 800 olyan termékből áll, amit a boltokban egész évben lehet kapni. Emellé jön még 5 000 - 6 000 olyan termék, amit időszakosan, évente akár többször is értékesítenek. Ennyi termékre egy évben a diszkontlánc tájékoztatása szerint éves szinten hétezer termékbevizsgálás jut. 

Ezek során a szakemberek vizsgálják az érzékszervi, fizikai, kémiai és mikrobiológiai tulajdonságokat is, amikbe független laboratóriumokat is bevonnak. Nincs tehát egyszerű dolga egy beszállítónak, ha azt akarja, hogy a termékei bekerüljenek a diszkont polcaira. 

Azok a beszállítók, amelyek az Aldihoz szeretnék bejuttatni termékeiket, először írásban kereshetik fel az áruházlánc beszerzési osztályát. Ha a beszállító által kiajánlott termék illik az Aldi kínálatába, piaci igény mutatkozik rá, megfelel a minőségbiztosítási előírásoknak és átmegy a kóstolási teszten, akkor minden esetben tendert írnak ki az adott termékköre, amire más beszállítók is pályázhatnak. Ezután egy újabb kóstolásos kör jön, és az itt jól szereplőknek van esélye arra, hogy szerződést köthessenek a lánccal

- tudta meg a Pénzcentrum az Aldi sajtóbejárásán. Akiknek mindezek után a terméke bekerül az üzletlánchoz az egy évig bizonyosan szállíthatja termékét, ezután azonban - évente - az Aldi felülvizsgálja termékeinek minőségét, ezáltal a beszállítóit is, aminek következtében változhat a beszállítói kör. 

A diszkontlánc ráadásul csak tanúsított gyártóhelyű sajátmárka-beszállítókkal dolgozik együtt, ezeket pedig általában nagy beszállítók tudják elérni. Az áruház elmondása szerint a beszállítóik mintegy 40 százaléka magyar, és szezonban a zöldségek és gyümölcsök nagy része is magyar gazdáktól érkezik.

Nyáron a pultokon lévő zöldségek és gyümölcsök összes mennyiségének a 80-85 százaléka magyar termelőtől származik, míg télen a külföldről származó áruk vannak többen, arányuk ezekben a hónapokban mintegy 60 százalék körüli

- tudta meg lapunk a sajtóbejáráson. Aki egyébként biztosra akar menni abban, hogy 100 százalékban magyar termék kerüljön a kosarába, az a kancsós, ESL és UHT tejekkel, valamint a trappista sajtokkal nem lőhet mellé, ezek ugyanis mind magyar forrásból származnak. A magyar termelők és gyártók mellett a diszkontlánc többi terméke az osztrák anyacég, Hofer beszerzéséből származik. Ezek minősége az Aldi tájékoztatása szerint minden országban ugyanolyan.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Ha érdekelnek a legnagyobb magyar áruházak 45. heti akciós kiadványai, itt megnézheted őket!

Jó, de mit eszünk meg?

Az Aldi novemberi sajtóbejárásának középpontjában a termékbeszerzések mellett egy, az üzlet életében átlagosnak mondható vakteszt állt, amiben a meghívott 15-20 újságíró 8 különböző termékkört tesztelt, ezekben természetesen megtalálhatók voltak a diszkont sajátmárkás termékei is. Az értékeléseket minden termékkör után összesítették a diszkont munkatársai, így szinte azonnal láthatóvá vált, miként szerepeltek a bolt termékei a többiekéhez képest.

A meghívott újságírók vaktesztjén, ahogy az a táblázatban is látható, az Aldis termékek közül a nassolnivalók szerepeltek a legjobban. A csokikat például a legfinomabbnak találták a kóstolásban résztvevők, míg a diszkont sajátmárkás csipsze a 2. a túrórudija pedig a 3. legfinomabb lett. A nyalánkságok mellett a diszkont bécsi virslije is jól szerepelt a legnépesebb termékkategóriában, a mustár, a laktózmentes tejföl és a kávé azonban nem aratott osztatlan sikert a kóstolásban résztvevők között.

 

 

NEKED AJÁNLJUK
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 21. csütörtök
Olivér
47. hét
November 21.
"Helló!" Világnap
November 21.
Halászati világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?