Bár az áruházak polcain még mindig találni jó néhány, árában csúcson lévő árut, vannak azért szép számmal olyanok is, amik olcsósodnak.
A labdarúgás a sportok koronázatlan királya: egy globális felmérése szerint a válaszadók 43 százaléka érdeklődik iránta, ez az öt legnagyobb európai országra vetítve 131 millió focirajongót jelent. Európában is vezető sport a labdarúgás; a magyarok 54 százaléka érdeklődik, illetve nagyon érdeklődik a foci iránt, ezzel Magyarország a világranglista 15. helyén áll. A nők közel harmada követi figyelemmel a FIFA-világbajnokságot világszerte, Magyarországon ez az arány 50 százalékos.
Tízből hét nő úgy tartja, hogy a labdarúgó-világbajnokság kimondottan vonzó esemény. Maga a sportág általában minden harmadik nőt tart lázban világszerte, míg a magyar nők kifejezetten kedvelik a focit: tízből 5-en követik. A most zajló vébéről a magyarok 90 százaléka hallott, azonos arányban a nők és a férfiak. A férfiak mintegy kétharmada, míg a nők 40 százaléka követi aktívan figyelemmel - írja közleményében a Nielsen.
A focirajongó országok toplistája, amely a lakosság érdeklődésének mértékét rangsorolja, ékesen illusztrálja, mennyire sikeresen hódította meg a sport a különböző kultúrákat. Az Egyesült Arab Emírségek városi lakosságának négyötöde érdeklődik vagy nagyon érdeklődik a foci iránt, ezzel világelső. Ez az arány 3,2 milliós piacot jelent a sportág számára. Az ötszörös világbajnok Brazília lakosságának "mindössze" hatvan százaléka érdeklődik a foci iránt, ez mégis 75 milliós tömeget képez. A spanyol és a portugál lakosság foci iránti fokozódó érdeklődése az ütős nemzeti válogatottnak és az olyan sztárjátékosoknak, mint Cristiano Ronaldo tulajdonítható. Magyarország ezen a listán a 15., megelőzve Oroszországot és az Egyesült Királyságot.
Az idei oroszországi vébét is beszámítva, a rangsorban 11 korábbi tornarendező ország szerepel, további hat rendezőként vagy társrendezőként a adott vagy a közeljövőben ad majd otthont kontinentális futballeseménynek. Ez alól Magyarország, Csehország és Törökország kivétel, ám a törökök indultak az Euro 2024 rendezési jogáért, míg hazánk 2020-ban, a 12 országban megrendezésre kerülő Európa-bajnokságon biztosít pályát néhány mérkőzésnek.
- mondta Vágyi Erik, a Nielsen értékesítési igazgatója. A közvetítési díjak annak dacára folyamatosan emelkednek, hogy a vébét a nagyobb piacokon továbbra is ingyenesen sugározzák, a fizetős televíziós csatornák kevésbé jelentősek e téren.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
- tette hozzá a szakember. Azokon a piacokon, ahol a labdarúgás kiemelt jelentőségű, jellemzően az állami csatornák veszik meg a közvetítési jogokat. Sőt, bizonyos országokban, ilyen például Anglia, törvény írja elő, hogy a bajnokságot ingyenesen kell közvetíteni. A médiafogyasztási szokások megváltozására reflektálva a vébét közvetítőknek érdemes arra is figyelmet fordítaniuk, hogy a fiatalabb korosztályok inkább mobilon vagy tableten nézik a meccseket (11-20 év között 25 százalék, 21-34 éves kor között 19 százalék), így erre optimalizált nézői élményben és megfelelő reklámokban érdemes gondolkodniuk.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.


