November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Egyre kevesebb fiatal ad borravalót - derül ki egy friss kutatásból. Noha az idősebb generációk körében ez még egy általánosan elfogadott szokás, addig a fiatalok egyre nagyobb része vallja, hogy inkább fizetné meg a magasabb éttermi árakat, ha cserébe eltűnne a borravaló intézménye.
A 18-37 év közöttiek 10 százaléka rendszeresen nem ad borravalót akkor, amikor étteremben étkezik - derül ki egy amerikai kutatásból. A megkérdezett fiatalok harmada pedig kevesebb, mint a számla 15 százalékát hagyja ott borravalóként az étteremben. Az Egyesült Államokban eddig teljesen bevett szokás volt, hogy az emberek borravalót adnak az éttermekben, de úgy tűnik, hogy a fiatalok egyre nagyobb része már nem követi ezt a hagyományt. Egyre többen hagyják figyelmen kívül ezt a szokást, még akkor is, ha ennek az a következménye, hogy magasabb éttermi árakat kell megfizetniük.
Bár könnyű lenne azt mondani, hogy a fiatalok egyszerűen fukarabbak, a szakértők szerint ennél valójában jóval összetettebb dolgok állnak a borravaló megtagadásának hátterében. Általánosságban elmondható, hogy a módosabb emberek több borravalót hajlandóak adni. A fiatalabbak azonban még karrierjük korábbi szakaszában vannak, így egyszerűen kevesebb pénzük van, ami értelemszerűen kevesebb borravalót okoz.
Ugyanakkor a fiatalok a többi generációnál nagyobb arányban támogatják, hogy teljes egészében szűnjön meg a borravaló intézménye. Nagyjából 27 százalékuk mondta azt, hogy támogatná a borravaló teljes megszűnését, még akkor is, ha ez az éttermi árak emelkedését okozná. Összehasonlításképp: az összes válaszadónak csupán 21 százaléka mondta azt, hogy inkább választaná a magasabb élelmiszerárakat a borravaló helyett.
Amerikában egyébként a borravaló átlagos összege a számla 16,4 százaléka. Meglehetősen sok tényező befolyásolja azt, hogy mennyit hajlandó egy ember borravalóként ott hagyni. Például a nők, az idős emberek, valamint a házas emberek több pénzt áldoznak erre a célra.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.