MNB jegybanki alapkamat 2025, jegybanki alapkamat változás: mennyi a jegybanki alapkamat ma, mi a jegybanki alapkamat számítás lényege, mikor lesz kamatdöntés MNB esetén?
Bár már sok, évtizedekkel korábban menő sportszer, ma már nem is létezik, mégis a sportcuccok piaca nagy. Nem véletlen, hogy a magyar sportszer, sportruházati piac is elég nagy hasznot húzhat a foci vb-ből, aminek nagyságrendje akár 300 milliárd forint körül mozoghat.
Ha foci vb, akkor nyilván a foci az első, meg úgy egyébként is. Ezért egyáltalán nem meglepő, hogy a sportszer, sportruházat piac rendkívül nagyot megy ilyenkor, és jobban fogy minden, mindenütt a világban. A Hervis az Adidas focilabdáját például 10 999 forintért adja, egy márkás focicipő pedig 10-15 ezer forint, de van 28 ezer forintért is. A Decathlon 7 ezerért ad egy márkás focilabdát, ugyanitt a felnőtt focicipő felnőtt tízezernél indul, tehát nem olcsó mulatság a sport. Igaz, a labda is, a focicsuka is lehet olcsóbb. Egyébként a focimezek is szépen fogynak, van aki a bőrt kergeti benne, van aki abban szurkol kedvenc csapatának - írja közleményében a blokkk.com.
Kitekintés
A világ legnagyobb sportszer, sportruházat forgalmazója a Nike, őt követi az Adidas és a többi nagyágyú, így a Reebok, a Puma, a Converse, a New Balance, az Acics, az Air Jordan, az Umbro, a Fila, a világ sok tájáról. És persze mindig is népszerű volt a foci, ma is sokan rúgják a labdát szabadidejükben. A foci vb egy hónapja alaposan felforgatja a világot, de nem csak nézik millió számra a meccseket a televízión, vagy éppen az interneten, a pénztárcák is jobban megnyílnak ilyenkor. Jobban fogy a televízió, az okostelefon, a sör, a rágcsálnivaló.
De hát ott van a sportszerek, a sportruhák piaca is. A világelső Nike éves forgalma 40 milliárd dollár körül mozog éves szinten, a második Adidas 20 milliárd körüli összeget könyvelhet el, de euróban. A kisebbek, például a Puma 4 milliárd euró körüli árbevétellel számolhat. Mindez persze 2018-ban jelentősen megugrik, mivel a nagy sportesemények nagyot dobnak a sportszer, sportruházat piacon.
Nagy a verseny
Divat is, jó szórakozás is a sportot nézni és némi életmódváltás nyomán mozogni, rúgni a labdát, vagy éppen kocogni is, persze nem meccs alatt. Magyarországon is szépen hízik a sportszerek, sportruházat piaca. Az elemezéssel azonban óvatosnak kell lenni, hiszen sportruhát, például egy sportmárkás pólót, vagy éppen sportcipőt nem csak a focizáshoz, vagy kocogáshoz vesznek meg a vásárlók, hanem a mindennapi ruházkodás része lett. Egy jó sportmárkás pólóban bulizni is lehet, egy-egy márka sportcipőiről nem is beszélve. Nehéz eldönteni, hogy például egy sportcipőt a vásárlást követően a játszótéri focizáshoz, vagy suliba járáshoz húzzák fel, sőt, az iskolás gyerekek számára kifejezetten ajánlott egy jó sportcipő, hacsak nem esik és fagy.
Megnehezíti a körvonalak megrajzolását az is, hogy míg a sportszerek piaci útja, használata egyértelmű, a sportruházaté részben az előbbiek miatt már nem, lelőhelye pedig meglehetősen széles kört jelent. Sportruházatot ugyanis nem csak a sportboltban lehet megvásárolni, hanem sok-sok ruházati, vagy lábbeli boltban is, de a hipermarketek vagy éppen a kínai boltok is széles választékot kínálnak. És sok webáruház is, ki önálló sportos arculattal, ki pedig a televízió, vagy éppen a mosógép mellett. Ráadásul nem csak a menő márkákban kell gondolkodni.
A kiindulópont végül a sportszereket, sportruházatot árusító szakboltok, sok támponttal, különféle felmérésekkel és értékesítési tapasztalatokkal is körbefogva. Például ha a boltban a vásárlók többsége arról érdeklődik, hogy melyik sportcipő jobb az aszfalton, terepen, vagy éppen a futópályán kocogni, feltehetően ott azért a többség sportoláshoz keres ruhafélét. És az árusok elemi érdeke, hogy a vásárlók érdeklődését figyelemmel kísérjék, hiszen ebből élnek, és nagyon nem mindegy, mit ajánlanak.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Magyarországon a piacvezető sportszer, sportruházat bolthálózat a Decathlon. Éves forgalma 2017-ben megközelítette a 70 milliárd forintot. A második Hervis dolgát megnehezítette, hogy a Mammutban lévő nagyáruházát nemrégiben felújítás és költözés miatt bezárták, ami nyilván forgalomkiesést okozott - emlékeztet közleményébe a blokkk.com Mindketten nagyon tolják a webértékesítést, nyilván nem véletlenül. A harmadik sporthálózat, az Intersport franchise rendszerben tevékenykedik. Így például a legnagyobb magja, a budaörsi csoport teljes forgalma 3 milliárd forint körül volt legutóbb, az IS Buda-Skáláé már kevesebb, félmilliárd körül mozgott.
A nagy sportmárkák közül az Adidasnak van önálló magyar ága, a világelső Nike-nak nincs, kintről irányítják. A márkaboltok mellett sok helyen kínálják portékáikat. A Playersroom sportcipőket árul, de hát nála már feltehetően nagyobb az aránya azoknak, akik nem elsősorban a sportoláshoz veszik meg a lábbelit. Egyébként a Playersroomot működtető Szinga Sport része a Sportfactory hálózat is.
Végül is a sportszer, sportruházat piac szövevényes hálózatot alkot, akár a felhasználó vásárlók, akár a cégek oldaláról közelítjük meg. A nagyok mellett pedig ott vannak még a kisebb sportboltok, webáruházak is. A legnagyobbak 100 milliárdos piacot alkotnak, ebből és több piaci jelzésből, felmérésből kiindulva a sportszer, sportpiac nagyságrendje 300 milliárd forint körül mozoghat, ami a foci vb nyomán sokat hízik.

Bárkinél lapulhat egy több tízezret érő játék-kincs: megőrülnek érte a gyűjtők, nagyon könnyű eladni
Egyre több felnőtt kezdett gyűjteni Hot Wheels vagy Matchbox kisautókat, ami új piacot nyitott a kereskedőknek is.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


