A magyar boltok polcain egyre több külföldi UHT tej jelenik meg, a folyamatot az árréstop tartása pedig csak fokozhatja.
Idén májusban a fogyasztói árak átlagosan 2,8 százalékkal magasabbak voltak az egy évvel korábbinál. Ezen időszak alatt a legnagyobb mértékben a szeszes italok, dohányáruk, valamint a járműüzemanyagok ára nőtt.
Az elmúlt 12 hónapban az élelmiszerek ára 3,8 százalékkal emelkedett, ezen belül
- a tojás 14,3,
- a vaj, vajkrém 12,7,
- a száraztészta 9,6,
- a tejtermékek 7,5,
- a liszt 6,1 százalékkal drágult.
Az egyéb cikkekért (gyógyszerek, járműüzemanyagok, illetve lakással, háztartással és testápolással kapcsolatos, valamint kulturális cikkek) 4,3, ezen belül a járműüzemanyagokért 9,5 százalékkal kellett többet fizetni. A szolgáltatások ára átlagosan 1,7 százalékkal emelkedett. A háztartási energia 1,3 százalékkal drágult, ezen belül a tűzifa ára 13,2, a palackos gázé 3,6 százalékkal nőtt, az elektromos energia, vezetékes gáz és távfűtés ára nem változott. A ruházkodási cikkekért 0,8 százalékkal többet, a tartós fogyasztási cikkekért 1,2 százalékkal kevesebbet kellett fizetni. A cukor viszont tavaly májushoz képest 19,9 százalékkal olcsóbb lett.
Ha megnézzük a KSH adatait, az látható, hogy egy hónap leforgása alatt is jelentősen nőttek az árak. 2018. áprilisához viszonyítva májusban a fogyasztói árak átlagosan 0,6 százalékkal nőttek. Az élelmiszerek ára szintén 0,6 százalékkal emelkedett, meghatározóan az idényáras élelmiszerek (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) árának 6,0 százalékos emelkedése következményeként. (E csoport nélkül számítva az élelmiszerek ára átlagosan 0,1 százalékkal csökkent.)
Viszont a tojás 3,4, a cukor 1,3, a párizsi, kolbász 0,9, a sajt 0,8 százalékkal kevesebbe került. Az egyéb cikkek ára 1,7 százalékkal nőtt, ezen belül az üzemanyagoké 4,2 százalékkal emelkedett. A ruházkodási cikkek 0,6, a szolgáltatások 0,4, a szeszes italok, dohányáruk 0,3 százalékkal drágultak. A háztartási energia ára nem változott. A tartós fogyasztási cikkek ára 0,1 százalékkal mérséklődött.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Az újratölthető flakonok a kozmetikai iparba is betörtek (+Videó)
A Respray flakonokat már 30 üzletben tölthetjük újra.


