November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Idén májusban a fogyasztói árak átlagosan 2,8 százalékkal magasabbak voltak az egy évvel korábbinál. Ezen időszak alatt a legnagyobb mértékben a szeszes italok, dohányáruk, valamint a járműüzemanyagok ára nőtt.
Az elmúlt 12 hónapban az élelmiszerek ára 3,8 százalékkal emelkedett, ezen belül
- a tojás 14,3,
- a vaj, vajkrém 12,7,
- a száraztészta 9,6,
- a tejtermékek 7,5,
- a liszt 6,1 százalékkal drágult.
Az egyéb cikkekért (gyógyszerek, járműüzemanyagok, illetve lakással, háztartással és testápolással kapcsolatos, valamint kulturális cikkek) 4,3, ezen belül a járműüzemanyagokért 9,5 százalékkal kellett többet fizetni. A szolgáltatások ára átlagosan 1,7 százalékkal emelkedett. A háztartási energia 1,3 százalékkal drágult, ezen belül a tűzifa ára 13,2, a palackos gázé 3,6 százalékkal nőtt, az elektromos energia, vezetékes gáz és távfűtés ára nem változott. A ruházkodási cikkekért 0,8 százalékkal többet, a tartós fogyasztási cikkekért 1,2 százalékkal kevesebbet kellett fizetni. A cukor viszont tavaly májushoz képest 19,9 százalékkal olcsóbb lett.
Ha megnézzük a KSH adatait, az látható, hogy egy hónap leforgása alatt is jelentősen nőttek az árak. 2018. áprilisához viszonyítva májusban a fogyasztói árak átlagosan 0,6 százalékkal nőttek. Az élelmiszerek ára szintén 0,6 százalékkal emelkedett, meghatározóan az idényáras élelmiszerek (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) árának 6,0 százalékos emelkedése következményeként. (E csoport nélkül számítva az élelmiszerek ára átlagosan 0,1 százalékkal csökkent.)
Viszont a tojás 3,4, a cukor 1,3, a párizsi, kolbász 0,9, a sajt 0,8 százalékkal kevesebbe került. Az egyéb cikkek ára 1,7 százalékkal nőtt, ezen belül az üzemanyagoké 4,2 százalékkal emelkedett. A ruházkodási cikkek 0,6, a szolgáltatások 0,4, a szeszes italok, dohányáruk 0,3 százalékkal drágultak. A háztartási energia ára nem változott. A tartós fogyasztási cikkek ára 0,1 százalékkal mérséklődött.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.