November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Már most vannak olyan jegytípusok, amik elfogytak, ahogy olyanok is, amelyekből tízszer annyit adtak el, mint a tavalyi év azonos időszakában - derül ki a hazai fesztiválszervezőkkel készített körképünkből. Néhány hét múlva indul az idei szezon: a következő 3 hónapban - az előző évekhez hasonlóan - szinte minden hétvégére jut majd egy-egy könnyűzenei rendezvény. Lássuk, hogy mire számítanak 2018-ban a legnépszerűbb fesztiválok főszervezői.
Tavaly november végétől folyamatosan nyílttá tették a 2018-as nyári fesztiválok a jegyvásárlást, május elején pedig már ezerrel pörög az értékesítés. Minden évben vannak olyan jegy- és bérlettípusok, amikhez júniusban már nem lehet hozzájutni, illetve ilyenkor már lehet látni, hogy hogyan alakul az adott év: például azt, hogy várható-e újabb fesztiválrekord és melyek lesznek a teltházas napok.
A fesztiválok népszerűségének növekedését az utóbbi évtizedekben a kulturális turizmus egyik fontos megatrendjeként tartják számon Európa-szerte, ahogy Magyarországon is. Ezek a rendezvények az országba irányuló turizmus 10-12 százalékát generálják a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) szerint, és évente 100 milliárd forint bevételhez juttatják a gazdaságot. Az országimázs formálásban is szerepet játszanak, megnyújtják a turisztikai főszezont, és csökkentik a nyári utazások Budapest- és Balaton-központúságát, azzal, hogy kevésbé ismert célterületeket vonnak be a turisztikai vérkeringésébe.
- derül ki Nielsen Sports 2017-es, sporttal és szórakoztatással kapcsolatos felméréséből. Zenét napi szinten a magyarok közel 60%-a hallgat, míg az Y generációnál ez 80%. Koncertre évente egy-két alkalommal jut el a lakosság közel fele, és ugyanez áll a zenei fesztiválokra is: a válaszadók közel fele évi egy-két fesztiválra jut el, ám a magyarok mintegy harmada egyáltalán nem jár fesztiválra.
A hazai fesztiválkínálat eközben rohamosan bővül, kora tavasztól, de főleg a nyári hónapokban minden hétvégére jut valamilyen kulturális vagy gasztronómiai rendezvény, amire akár az ország másik végéről vagy más országokból is ellátogatnak. Turisztikai szempontból ezek a legfontosabbak az évente megrendezett több mint 3000 fesztivál közül. A Sziget például a szállodaiparnak is kiemelt fontosságú, hiszen a budapesti hotelekben évről évre jelentősen megnő a forgalom a fesztivál napjai alatt: a Danubius Hotels fővárosi szállodáinak telítettsége ilyenkor 95 százalék felett van.
A Sziget fesztivál és a cégcsoport két másik nagy rendezvénye, a VOLT és a Balaton Sound hatalmas - több mint 100 ezer fős - embertömegeket mozgat meg évről évre, és várhatóan idén sem lesz ez másképp. A Sziget (augusztus 8-15, Budapest) és a Balaton Sound (július 4-8, Zamárdi) is a 2016-os rekordév közelében jár a jegyeladásokkal - előbbi 2016-ban csaknem félmillió látogatót vonzott. Az érdeklődők láthatóan nyomon követik a jegyár-fordulókat, amelyek egyben jó alkalmat jelentenek arra, hogy a szervezők - kisebb kampányok kíséretében - felhívják a figyelmet a fesztiválok programjai.
- válaszolta a Portfolio megkeresésére a Sziget. A VOLT-ra (június 26-30, Sopron) már elkeltek a csütörtöki napijegyek, mert ezen a napon lép fel az Iron Maiden, így már csak bérlettel nézhető meg ez a koncert. A Szigetre mostanáig az 5 napos, a Balaton Soundra pedig a 4 napos bérletek fogytak el.
Az EFOTT fesztiválra (július 10-16, Velence) a jegyek idén jobban fogynak, mint valaha: a tavalyi év hasonló időszakához képest 30%-kal több jegyet értékesítettek - tudtuk meg Maszlavér Gábor fesztiváligazgatótól, aki szerint ezt főleg a külföldi fellépők listájának erősítése indokolhatja, miközben minimális összeget emeltek a jegyárakon. A napi- és a hetijegyekre mutatkozik a legnagyobb kereslet, napijegyből majdnem tízszer annyit adtak el, mint a tavalyi év hasonló időszakában.
- tette hozzá a fesztiváligazgató.
A Bánkitó fesztiválra (június 11-14, Bánki-tó) eddig nagyjából kétszer annyi jegy fogyott el, mint az előző év azonos időszakában.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
- mondta el Schönberger Ádám fesztiváligazgató, aki hozzátette, hogy a bérlet a legkeresettebb termékük. Új típusú jegyet nem adtak ki, de az látszik, hogy a hétvégi jegyekre nagyobb az érdeklődés, mint a csütörtöki napra, ami egyébként az előző években is így volt.
Sziget
7 napos bérlet: 93 000
3 napos bérlet: 59 900
Napijegy: 22 500
Balaton Sound
5 napos bérlet: 67 900
3 napos bérlet: 54 900
Napijegy: 20 000
VOLT
5 napos bérlet: 54 990
3 napos bérlet: 32 990
Napijegy: 13 990
EFOTT
6 napos bérlet: 29 990
3 napos bérlet: 26 990
Napijegy: 9 900
Bánkitó
Bérlet (4 napos): 21 000
Napijegy: 9 000
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.