A legnagyobb hazai láncok is ráfeküdtek a BlackFriday-re, mi pedig jól megmutatjuk, mit akcióztak le leginkább.
Ha azt gondolod, hogy bármelyik étterembe belépve nem befolyásol a rendelésnél semmi, csak hogy az adott pillanatban épp mit kívánsz, nagyon tévedsz. Legyen szó akár valamelyik gyorsétteremről, akár egy elegáns, akár Michelin-csillagos helyről, számos tényező befolyásolja a döntést. Ilyen például a zene is. Egy friss kutatás szerint például minél hangosabb zene szól, annál egészségtelenebb ételt rendelünk, sőt, bizonyos muzsikák arra késztetnek, hogy akár 10 százalékkal többet költsünk az étteremben.
Nagyon nem mindegy, hogy az étterembe lépve milyen zene szól. Lehet ugyanis, hogy úgy indultunk el a kollégákkal a közeli gyorsétterembe, hogy akkor most kihozzuk a szituációból a lehető legjobbat és egy hatalmas hamburger és sült krumpli helyett inkább valamilyen salátát választunk, de odaérve meggondoljuk magunkat. Ebben nyilván szerepe lehet annak, ha látjuk az elégedett arcokat az asztaloknál, amint a gusztusos hamburgert fogyasztják, és a látvány mellett természetesen az illatok is hatással vannak ránk. Van azonban még valami, ami arra késztethet, hogy fizessünk be a drágább, és egészségtelenebb menübe: a zene.
Dr. Dipayan Biswas, a Dél-Floridai Egyetem munkatársa a zene hatását vizsgálta, és arra jött rá, hogy a hangosabb, ütemesebb zene hatására az emberek hajlamosak egészségtelen ételeket rendelni, miközben a halkabb, lágyabb zenék egészségesebb finomságok fogyasztására sarkall - írja a Daily Mail.
Dr. Dipayan egy stockholmi kávézóban tesztelte le elméletét. A kávézóban 55 decibelen, illetve 70 decibelen szólt a zene. Tapasztalatai alapján, amikor hangos zene szólt, a vendégek inkább egészségtelen ételt rendeltek, amikor pedig halkabb és lágyabb volt a muzsika, több egészséges étel fogyott a konyháról. Az is érdekes ugyanakkor, hogy összességében többet rendeltek az emberek, amikor kellemes volt a zene hangereje.
Bizonyos zenéket hallva többet is költünk
Tavaly azt is bebizonyították kutatók, hogy bizonyos zenék esetén hajlamosak vagyunk többet költeni. Tuti recept persze nincs:
Svédországban 16 McDonald's étteremben végeztek kutatást tavaly. Arra voltak kíváncsiak, változik-e a forgalom, ha egy alaposan átgondolt, az üzlet sajátosságaihoz illeszkedő zenei válogatást tesznek be, vagy ha népszerű pop zenéket játszanak véletlenszerűen.
Kiderült, hogy a megfelelően választott zenék hatására a vendégek több pénzt költöttek, tovább maradtak ugyanis és az eredeti rendelést megfejelték még valami extra finomsággal - írja a Telegraph. Ez idő alatt például 11 százalékkal több desszert és 15 százalékkal több smoothie és shake fogyott, mint amikor véletlenszerűen játszották a zenéket.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Arról már aPénzcentrum is írt korábban, hogy a zene épp annyira fontos egy üzletben, mint például a berendezés. Sziklay-Pap Ferenc, a több száz áruházban zenét szolgáltató 3G Multimédia Kft. ügyvezetője elmondta, minden boltnak érdemes kialakítania saját (háttér)zenei koncepcióját. Ehhez ugyanakkor nem konkrét dalokat, stílusokat érdemes meghatározni, sokkal inkább az adott napszakhoz kapcsolható vásárlási profilokat.
Az áruházi zeneszolgáltatók a délutáni /koraesti csúcsban például gyorsabb zenékkel tudnak ösztönözni a hatékonyabb vásárlásra, míg reggel és délelőtt az idősebb vásárlók vannak többségben, akik viszont nyugodtabb dallamokat részesítenek előnyben.
Az IKEA is megosztotta velünk tapasztalatait. Azt mondták, két esetben csökken náluk a vásárlás: ha egyáltalán nem szól zene, vagy ha nagyon tolakodó zene szól. A lakberendezési láncnál ezért a zenei repertoárt a szolgáltató mindig a a helyhez illő tartalommal hozza létre, az adott vásárló- és látogatói kör jellemzői szerint.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.