Milliárdokért takarítanak a magyarok: így csinálják

2018. április 1. 11:30

Növekszik a magyarok takarítási kedve, mindez ráadásul mérhető is. 2017. március és 2018. február között ugyanis 33 milliárd forint fölött költöttünk tisztító- és takarítószerekre. Ez 5 százalékos értékbeli növekedésnek felel meg, míg mennyiségben 2 százalékkal nőtt a forgalom az előző év azonos időszakához képest; az eladott termékek mennyisége 51 ezer tonna fölött járt. Tarolnak az általános- és vécétisztítók, de szeretjük az eldobható háztartási tisztítókendőket is.

Változatlan maradt a takarítószerek slágerlistája: 13 milliárdos éves forgalommal az általános tisztítók viszik a prímet, ez értékbeli eladás szempontjából megegyezik az előző évi adatokkal. Ezzel szemben mind nagyobb gondot fordítunk a legkisebb helység tisztítására: 5300 tonnányi tisztítószert húztunk le a vécén. A kategória értékbeli éves forgalma 6 százalékkal bővült, és alulról súrolja a tízmilliárd forintot - derült ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből.

A kényelem jegyében továbbra is hódítanak az eldobható háztartási tisztítókendők is, értékbeli és mennyiségi forgalmuk egyaránt több mint harmadával nőtt; erre kétmilliárd forintnál is többet hagytunk ott a hazai kiskereskedelemben.

Kisebb, ugyanakkor erőteljesen feltörekvő kategória a száraz bútorápoló kendőké, mely értékben közel 50 százalékkal növelte forgalmát, míg mennyiségben ötödével bővült a kategória. A porcicák elleni küzdelem jegyében 16 százalékkal növelték értékbeli eladásukat a poreltávolító eszközök, erre 99 millió forintot költöttünk a vizsgált időszakban.

Az elmúlt 12 hónapban tovább nőtt a magyarok takarítási kedve, hiszen mind értékben, mind mennyiségben többet vásároltak tisztítószerekből, ez több mint 51 ezer tonna terméket jelent. Mint a vegyi árukat általában, a takarítószerek kétharmadát jellemzően a drogériákból, valamint hiper- és szupermarketekből szerezzük be

- mondta Rhorer Dávid, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője.

JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Az előző évek tendenciáihoz hasonlóan továbbra is a gyártói márkák dominálnak vásárláskor. A Nielsen 2017-es vásárlói márkapreferenciákat vizsgáló kutatása szerint a takarítószerek vásárlásakor tízből kilencen ragaszkodnak a gyártói márkákhoz. Ez alól kivételt képeznek az elektronikaieszköz-tisztítók (mely esetében 80 százalékos a sajátmárkás termékek részesedése), valamint a száraz bútortisztító és az eldobható háztartási tisztítókendők, ez utóbbi két kategória esetében ugyanis 60 százalék fölött jár a kereskedői márkák piaci részesedése.

NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. június 28. szombat
Levente, Irén
26. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?