2 °C Budapest

Így készül a jövőre az Auchan és a Tesco: forradalmi változások jönnek a boltokban

2018. február 26. 11:45

Egyre meghatározóbb Magyarországon az online vásárlás, bevásárlás. De vajon mit hozhat a jövő, hogyan készülhetnek fel a kereskedelmi vállalatok arra, hogy a fogyasztók igényeit bármikor, bárhol kielégíthessék? Ezekre a kérdésekre keresték a válaszat szakértők, Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) Digitalizációs váltás a kereskedelemben című sajtófórumán.

Magyarországon az internetezésre fordított idő napi értéke mára némiképp meghaladja a 200 percet, az internetezésre használt eszközök terén ráadásul komoly hangsúlyeltolódás történt az elmúlt években. Míg korábban az asztal mellett ülve böngésztek legtöbben, addig mára már 41 percre nőtt az okostelefonon végzett aktív böngészés időtartama, szemben a 2011-ben mért 3 perccel.

Nem meglepő módon az internetezés szabadságával arányos nőtt a digitális vásárlások szám is hazánkban. Napjainkra tíz internetezőből mintegy kilencen (87 százalék) már vásároltak az interneten, szemben a 2012-2013-ban mért 72 százalékkal -, ennél lényegesen szerényebb - mindössze 31 százalék - azoknak a hányada, akik havi rendszerességgel élnek az online vásárlás nyújtotta előnyökkel - derül ki az OKSZ megbízásából készített GfK kutatásból.

Az online csatorna súlya azonban rettentően eltérő a különböző piacakon, míg például

a napi fogyasztási cikkek piacán mindössze 1-2 százalék körül mozog, addig a műszaki cikkek piacán ennél lényegesen nagyobb részesedést (2017. január-júniusban 19,4 százalékot) mondhat magáénak.

A digitális fejlődés mértékét figyelembe véve a kis- és középvállalkozásoknak tehát különösen fontos, hogy mozduljanak a korral, és valahogy összefésüljék az online és offline értékesítési csatornáikat.

a fiatal generációk számára immár ugyanis nem alternatíva az offline és online üzletek közötti választás. A jövőbeni vásárlási élmény az ő fejükben egyértelműen többcsatornás, ami azt jelenti, hogy mindkét csatorna jelentősen hozzájárul a teljes élményhez

-    vonja le a konklúziót a GfK egyik nemzetközi tanulmánya.

Mi történik a Tescoban, Auchanban?

A hazai nemzetközi hipermarketek egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a vásárlók online, digitális mérésére. Ez azt jelenti, hogy saját adatbázisaik folyamatos kiértekelésével személyre szabhatóvá kívánják tenni a kiszolgálást.

Úgy képzeljük el a jövőt, hogy ha egy vásárló beérkezik az üzletbe a telefonján lévő bevásárló aplikáció személyesen üdvözli, és akár már személyreszabott bevásárlólistát is készít neki, korábbi vásárlásai alapján

- mondta el Szomolányi Márk, az Auchan digitalizációs igazgatója, aki hozzátette azt is, hogy a különböző technológiák, mint például a robotok, hologrammok már elérhetőek, a kérdés csak az, hogy a merketing fogáson túl ezeket mennyire és mikor lehet majd funkcionálisan a legmegfelelőbben bevetni. A digitalizció hatásáról hasonlóképpen számolt be Horti Zoltán, a Tesco online üzletág vezetője:

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Meg kell értenünk a jövő vásárlóját, hiszen ő számunkra az az adatcsomag, melyből kiindulva tudunk bármit is sikeresen véghez vinni a jövőben.

Az üzletágvezető hozzátette azt is, hogy a robotizációhoz köthető legnagyobb kérdés az, hogy az elérhető és bevetésre váró technológiák, mikor térülnek meg vállalati szinten. Ha ez megtörténik, akkor beszélhetünk szélessávú fejlődésről.

Egészen máshogy vélekedik a robotizációról Szigeti Ferenc, a Media-Markt/MS E-Commerce Kft. ügyvezető igazgatója, szerinte

a robotizációt mi leginkább a rakatározásban tudjuk elképzelni, mint a jövőt meghatározó tényezőt, az üzlethelyiségeiknben nem. Ennek az az oka, hogy a személy alapú szaktanácsadás az értekesítés egyik alappillére boltjainkban. Így mi leginkább arra törekszünk, hogy a digitális vásárlás és az offline, üzlethelyi érteksítés a legjobb módon kiegészítsék egymást

Az AliExpress és az Amazon már berúgta az ajtót

A Media-Markt/MS E-Commerce Kft. ügyvezető igazgatója arról is beszélt, hogy a legnagyobb külföldi e-kereskedők jószerivel már berúgták az ajtót Magyarországon

Az Amazon már havi 1 millió magyar potenciális látogatást tud elérni az oldalán, ez a legnagyobb magyarországi áruház egy ötöde, az Aliexpress egyébként az Amazonénak már a kétrszeresét tudja itthon

-  mondta el a szakértő az OKSZ sajtófórumán, aki hozzátette, hogy a magyar piacon 3. leganagyobb műszaki olnine értékesítő Media-Markt-nak elsődleges célja - csak úgy, mint a Tesco, Auchan számára -, hogy vásárlóit a leghető legnagyobb mértékben megértse, feltérképezze azok szokásait, és a kinyert adatokból a lehető legjobban személyre tudja szabni szolgáltatásait. 

Ugyanerre a nagymértékű kínai áru beáramlásra hívja fel a figyelmet Dr. Kozák Ákos, a GfK Hungária Piackutató igazgatója:

Ne feledjük, magyarországi adatként nem jelenik például az Aliexpressen történő vásárlási tevékenység, de az kijelenthető, hogy műszaki, de főleg ruházati cikkekkel igencsak elárasztják az országot

NEKED AJÁNLJUK
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 22. péntek
Cecília
47. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?