0 °C Budapest

Itt a hónap vége és alig van pénzed? Gyanús, hogy ezért ürült ki a pénztárcád

2018. február 23. 15:00

A 2017-es televíziós közönségmérés adatai alapján nem történt változás a tévézésre szánt időben 2016-hoz képest, ugyanakkor jelentősen nőtt a reklámfogyasztás, 100 fölé emelkedett a naponta átlagosan megtekintett reklámok száma nézőnként.

Gyakorlatilag évek óta stagnál, hogy mennyi időt töltenek tévézéssel a magyarok naponta. Idén és tavaly is 282 percre jött ki az átlag a Nielsen Közönségmérés adatai alapján, amely 4 óra 42 percet jelent. Az viszont változik, hogy ennek az időnek mekkora részét töltik reklámnézéssel.

A fenti grafikonból kiderül, hogy 3 év alatt 26 percről 30 percre emelkedett a napi reklámfogyasztási idő. Ez alatt az idő alatt 2017-ben 110 reklámot nézett meg egy átlagos magyar néző, a 2016-os 28 perc alatt viszont csak kilencvenet. Átlagosan 6,5 millió ember nézett TV-t naponta és ezek túlnyomó többsége, 6,1 millió ember látott reklámot is. Egy reklám átlagos hossza 23,5 másodperc volt 2017-ben, egy reklámblokkban pedig átlagosan 9 reklám szerepelt.

Reklámnézéssel a teljes tévézésre fordított idő 10,64 százaléka telt 2017-ben, ugyanez az arány 2014-ben csupán kilenc százalék volt. Egyre több reklámot nézünk tehát, amelyek

mind arra sarkallnak, hogy vegyél valamit vagy vegyél igénybe egy szolgáltatást, ami miatt nagyon könnyű túlköltekezni.

A legtöbbet hirdető három szektor, azaz a gyógytermékek, a kereskedelem és az élelmiszer az összes hirdetés 55 százalékát fedte le. Termékosztályok szerint kisebb volt a koncentráció, a legtöbbet hirdető 10 termékosztály csupán az összes hirdetés 24 százalékát tudhatta magáénak.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A három legtöbbet hirdető szektor szempontjából nem volt változás 2016-hoz képest, a termékosztályok szintjén viszont volt átrendeződés. Míg 2017-ben a legtöbb reklámot a megfázás és influenza elleni termékekről mutatták be, addig 2016-ban az élelmiszerekről volt mindez elmondható, amely kategória 2017-ben a második helyre csúszott. Tavaly a hitelek jöttek be a képzeletbeli dobogó harmadik fokára, 2016-ban viszont a vitaminok és vitaminitalok.

NEKED AJÁNLJUK
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 22. péntek
Cecília
47. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?