Bár az áruházak polcain még mindig találni jó néhány, árában csúcson lévő árut, vannak azért szép számmal olyanok is, amik olcsósodnak.
A magyarok nagy részét lázban tartja a november végi akcióőrület, a Black Friday. Idén rekordszámú kereskedő csatlakozott az Amerikából átvett kezdeményezéshez, a legnagyobb áruházláncokban pedig nem is csak egy napig várták a vevővek szuper akciókkal, hanem még ma is rendkívüli kedvezményekkel juthatunk elektronikai cikkekhez, utazásokhoz. Ugyanakkor az akciók nem mindenkit hoznak lázba. Hajdú Péter és Havas Henrik például egyáltalán nem foglalkozik a leárazásokkal.
Vásárlási rekordokat döntögettek az amerikaiak november 24-én, pénteken, a hálaadás csütörtökje utáni fekete pénteken. Ez derül ki a hírügynökségek beszámolóiból. A Reuters azt írja, mintegy 7,9 milliárd dollárt költöttek el az amerikaiak a különböző webshopokban, ugyanakkor a hagyományos üzletek is jelentős bevételre tettek szert. A legnépszerűbb termékek között említik a televíziókat, játékkonzolokat, laptopokat, és persze a gyerekjátékokat.
Kereskedelmi szempontból ez a nap az egyik legsikeresebb: a tengerentúlon tényleg óriási akciókkal várják a vásárlókat, akár 70 százalék kedvezmény sem ritka. Nem csoda, hogy sok vevő már az éjszakát a bejárat előtt tölti, hiszen a legjobb árú termékekből nem tesznek ki túl sokat az üzletek polcaira. Nyitáskor tehát a vevők szabályszerűen megrohamozzák az üzleteket, egymást és az áruházak alkalmazottait sem kímélve. Idén sincs ez másképp, az interneten már rengeteg videó kering, amin egymást tapossák, ütik-vágják az emberek, hogy megkaparinthassák az oly nagyon áhított terméket.
Magyarországon azért még messze nem ilyen durva a helyzet. Viszont idén rekordszámú kereskedő csatlakozott az Amerikából átvett kezdeményezéshez. A GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozatának idei negyedik felméréséből kiderül, hogy az e-kereskedők csak a fekete péntek napjára mintegy 1,1 millió rendelést és 25-30 milliárd forintos forgalmat vártak.
Ráadásul sok áruház nem csak egyetlen napra készült elképesztő akciókkal, de egész hétvégén tart az árleszállítás. Van, ahol 60 ezer forinttal olcsóbban lehet most beszerezni egy okostévét, de aki laptopot, telefont vagy akár kávéfőzőt szeretne vásárolni, az is nagyon jól járhat még ma is.
Vannak viszont olyanok, akiket tökéletesen hidegen hagynak az akciók.
- mondta Hajdú Péter Bochkor Gábor vasárnap este adásba kerülő részének felvételén.
Nem csak ő, de Havas Henrik sem foglalkozik a leárazásokkal. Havas elmondta, eddigi életében csak egyetlen egyszer gondolt arra, hogy alkudnia kellett volna valamiből. Ez akkor történt, amikor az autókereskedő 1 millióval is olcsóbban adta volna a BMW-jét, ha alkudott volna.
- idézi Havast aRipost.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Hargitai Bea viszont nem értett egyet a férfiakkal, szerinte csak a hülyék vásárolnak teljes áron. Ő például figyelemmel követi az akciókat, gyűjti a kuponfüzeteket és részt vesz a pontgyűjtő akciókban is.
A héten mi is foglalkoztunk azzal a témával, megéri-e részt venni a különféle hűségprogramokban és lelkesen gyűjtögetni a pontokat, matricákat.
- mondta kérdésünkre válaszolva Berényi Konrád marketingszakértő.Szerinte több területen is segíthet egy pontgyűjtő rendszer. Egyrészt hűségesebbé teheti a vevőket, hiszen ha már van kártya, sokan szívesebben térnek vissza az azt kibocsátó üzletbe, hiszen a vásárlások után valamennyit visszakapnak a költéseikből. Másrészt bizonyos szinten terelni is tudják így a vevőket: a kártyatulajdonosok egyes termékeket például olcsóbban vásárolhatnak meg, vagy egyes termékek vásárlása esetén több pontot írnak jóvá számukra. E mellett egy-egy ilyen akció arra is jó lehet, hogy felvegyék a versenyt a konkurenciával.
- mondta Berényi, hozzátéve, a készpénz-visszajuttatás mértéke cégenként, szolgáltatásonként jócskán eltérő, ám jellemzően az elköltött összeg kevesebb, mint egy százaléka. Ez azonban nem számít, a lényeg, hogy a vásárlók úgy érezzék, kapnak valamit. Ráadásul a különféle akciókkal becsalogatott vevők általában végül többet is költenek, mint amennyit eredetileg terveztek. Igaz, ez leginkább a különböző kuponos akcióknál figyelhető meg.

Itt a 2025-ös nagy fűnyíróteszt: ezek a legjobb akkus gépek most a piacon, meglepő nevek a toplistán
Az akkumulátoros fűnyírókra egyre gyakrabban esik a vásárlók választása. Nem túl nagy kertekhez ideális megoldás, ha csendesebb, könnyen manőverezhető típust keresünk.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.


