Közös európai fellépés eredményeként változtat zöld marketing üzenetein a Coca-Cola - közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerdán.
Egyáltalán nem lehetünk biztosak abban, hogy az akciós áron megvásárolt termékekhez valóban áron alul jutunk hozzá - írja a hvg.hu. Sok üzlet ugyanis trükközik az árakkal, így az is előfordulhat, hogy az "akció" ellenére még drágábban is vásárolunk meg valamit.
A karácsony, illetve a Magyarországon is egyre népszerűbb fekete péntek közeledtével sok üzlet hirdet meg akciókat. Azonban sok esetben előfordul, hogy az akciós ár nemhogy nem kedvezőbb az eredetinél, de akár meg is haladja a néhány hónappal korábbit.
Például az LG 49 colos LED tévéjét fél évvel korábban még 250 ezer forintért lehetett megvásárolni. Nyárra jelentősen olcsóbb lett ez a termék, a minimum mára 150-160 ezer forint körül volt. Ennek ellenére van olyan üzlet, amely a fekete péntekre hivatkozva most "akciósan" 177 900 forintot kér a televízióért, "eredeti" árnak pedig 264 900 forintot jelölnek meg.
Az üzletek persze szabadon szabhatják meg az árakat, ugyanakkor az, hogy mit nevezhetnek kedvezménynek már szabályozva van. Az ilyen trükközések megsértik a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvényt, mivel megtévesztik a vásárlókat. A valótlan információk nyomán a vásárlók olyan ügyleti döntéseket hozhatnak, melyeket egyébként nem tettek volna meg, ezért az ilyen módszerek alkalmazásáért büntethetik is az üzleteket.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


