A Coop Szegeden nyitotta meg Magyarország első hibrid üzletét, ahol a hagyományos nyitvatartási időn túl is lehet vásárolni
Azt, hogy mire és mennyit költenek az emberek, nagyban befolyásolja, hogy milyen érzelmi állapotban vannak éppen. Az eddigi vélekedések azonban megdőlni látszanak, ugyanis egy új kutatás rávilágít arra, hogy azok, akik szomorúak jóval hajlamosabbak túlköltekezni, mint azok, akik majd kicsattanak az örömtől. Ez pedig sok százezres plusz kiadást jelenthet évente.
Ha az ember lehangolt, könnyen érezheti úgy, hogy egy kis vásárlás majd felvidítja. Ezt pedig már egy kutatás is bizonyítja. Legalábbis azt a részét, hogy ha valaki szomorú vagy stresszes, akkor sokkal többet költ, mintha kiegyensúlyozott lenne. Sőt már a puszta unatkozás is elég lehet ahhoz, hogy az ember a pénztárcájához nyúljon.
- állítja egy, 2500 vásárló bevonásával készített brit kutatás.
Az összes érzelemi reakció közül a stressz volt a legköltségesebb. Ez a gyakorlatban azt jelentette, hogy a stressz érzése 10 százalékkal növelte a túlköltekezés valószínűségét. Ráadásul az unatkozással kombinálva ez összesen 1250 fontjába (mai árfolyamon 420 ezer forint körüli összeg) került a gondterhelt vásárlóknak évente. A kutatás emellett azt is kimutatta, hogy a nők 40 százalékkal nagyobb valószínűséggel vásárolnak szépségápolási termékeket, akkor ha szomorúnak érzik magukat.
Nem meglepő módon a ruhák, a rágcsálnivalók és a gyorsételek voltak a legkedveltebb termékek a búskomorság legyőzésére. Ez a gyógymód azonban nem csak a pénztárcákra, de az egészségre is kártékony.
A kutatás párhuzamot von továbbá a gyors fizetési eszközök és a megnövekedett vásárlások között is. A válaszadók kétharmada ugyanis betéti vagy hitelkártyáját használta az érzelmi alapú vásárlásoknál. Ezek a kártyák ugyanis mindig kéznél vannak, nem kell velük bajlódni, és ami a legfontosabb,
Az életkor szintén meghatározó akkor, amikor az érzelmi állapot vezérelte vásárlásról van szó. Erre bizonyíték, hogy a 24 és 35 év közöttiek voltak messze a leghajlamosabbak arra, hogy érzelmi állapotuktól függően túlköltekezzenek.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
- mondta el Pip Heywood, a kutatást megrednelő MoneySuperMarket igazgatója.
Mindenkinek megvan tehát az oka arra, hogy megvásároljon egy új ruhát vagy mobilt, esetleg lefoglaljon egy nyaralást a hosszú hétvégére. Arra azonban kevesen gondolnak, hogy nagy eséllyel valamilyen, néhány órával a beruházás előtti esemény okozhatta azt a hangulatot, ami miatt bekövetkezett a vásárlás.
- véli Dr. David Lewis, a kutatást értékelő Mindlab pszichológusa.
Az első lépés tehát annak érdekében, hogy az emberek tudatában legyenek, hogy mire és miért költenek, az hogy megismerik bizonyos érzelmek milyen hatással vannak vásárlási szokásaikra.
(DailyMail)
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Többtucat termék árát csökkentette a Lidl: ezeknél a leglátványosabb a változás
Az árréstoppal érintett termékeken kívül is jelentős árcsökkentéssel találkozhatnak a vásárlóka a Lidl boltjaiban.
-
Az újratölthető flakonok a kozmetikai iparba is betörtek (+Videó)
A Respray flakonokat már 30 üzletben tölthetjük újra.


