A hazai cseresznye ágazat történelmi mélypontot él át, miután az áprilisi és májusi fagyok miatt a szokásos termésmennyiség mindössze 20-30 százaléka várható az idei évben.
Van olyan élelmiszer-kereskedelmi lánc, ahol a webes értékesítés már eléri a teljes forgalom negyedét, az online kosárérték pedig egyes helyeken 25-40 ezer forint, ami háromszorosa a hagyományos bolti bevásárlások összegének. A cél ugyanakkor, hogy a napi bevásárlásoknál is mind többen használják a csatornát - írja csütörtöki számában a Világgazdaság.
A cikk emlékeztet arra, hogy negyedik szereplőként lépett be az online élelmiszer-kiskereskedelmi piacra a magyarországi áruházláncok közül az Auchan, amely így a CBA-val, a GRobyval és a Tescóval versenyez. Valamennyien arra számítanak, hogy ez a csatorna dinamikusan bővülhet a következő években.
Az Auchan, amely tavaly novemberben nyitotta meg online áruházát, és augusztusra érte el a teljes lefedettséget Budapesten, a lap érdeklődésére közölte: a vásárlói kosár összetétele a weben sem tér el a fizikai áruházakban tapasztalttól, a vásárlások összegében viszont jelentős az eltérés: míg a hipermarketek kosárértéke 7 ezer forintot tesz ki, addig az online a 20-21 ezer forintot is eléri.
A GRobynál a cégcsoport teljes forgalmának már most közel a negyede online értékesítés, a következő három évben további 5-10 százalékos növekedést terveznek. A GRoby esetében is míg a szupermarketekben az 1-4 ezer forintos napi vásárlások a jellemzők, addig az online áruház főként a kétheti vagy havi nagybevásárlásoknak ad teret, akár 25-40 ezer forint értékben is.
Várhatóan öt-tíz év múlva már a most külföldön tapasztalt részarányok jellemzik a magyarországi piacot Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója szerint, vagyis az online értékesítés a teljes forgalom 8-15 százalékát képviselheti. Náluk is többszöröse a Príma üzletekben tapasztalt átlagos vásárlásoknak a webáruház kosárértéke, ahol 7000 árucikk alkotja a választékot.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A Tesco 20 ezer élelmiszert, vegyi árut és háztartási cikket kínál a weben, és promóciókkal is igyekszik ösztönözni a netes vásárlást.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


