November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Az áruházláncok vásárlókért folytatott versenyében fontos szerepe van a márkaépítésnek, annak, hogy egy boltot mennyire tartanak megbízhatónak, hitelesnek a fogyasztók, mennyire ajánlják azt ismerőseiknek. Ennek egyfajta mutatói a szakmai díjak: a Lidl Magyarország például ötödik alkalommal nyerte el a Superbrands díjat, a legkiválóbb fogyasztói és üzleti márkának járó elismerést. Ez nem csak a márkaépítésben fontos, hanem a vásárlók számára is ad egyfajta iránymutatást.
A Lidl Magyarország 2017-ben ismét elnyerte a Superbrands díjat. A védjegy szakértői bizottsága idén tizenharmadik alkalommal méltatta a legkiválóbb fogyasztói és üzleti márkákat, a Lidl pedig már ötödik alkalommal vehette át a kitüntetést. A díjat odaítélő bizottság az ágazat elismert szakembereiből áll, akik döntésükkel tanúsítják a márka sikerességét és hitelességét.
De miért adják a Superbrands-et?
A hivatalos megfogalmazás szerint a Superbrands a széles nagyközönség számára is ismert, a magas minőséget szimbolizáló védjegy, a nemzetközi program keretében a legkiválóbb fogyasztói és üzleti márkák részesülnek díjazásban. A díj odaítéléséről egy többlépcsős előszűrést követően az összesen 40 tagú, független, marketingszakmai és vállalatvezető szakemberekből álló bizottság dönt a minden évben. A díjra pályázni nem lehet, azt márkáktól független bizottság ítéli meg és a díjazott márkák számára annak elnyerése önmagában nem jár kötöttségekkel vagy költségekkel.
A szakértőből álló bizottság a világ közel kilencven országában azonos előírásokat követve ugyanazon elv alapján dönt a jelöltekről. A bírálók figyelembe veszik az adott márka tradícióját, történelmét, piaci szereplését, a vállalat etikai megítélését, közismertségét, márkastratégiáját is.
A program során nagyon fontos szerepet kap a fogyasztók véleménye így a bizottsági pontozást kiegészíti egy fogyasztói felmérés is. A GfK Hungária Piackutató Intézet 2016-os, online fogyasztók körében elvégzett reprezentatív kutatás alapján a Superbrands-et 100 vásárlóból legalább 75 ismeri. A megkérdezettek közül a Superbrands-et ismerők mintegy 90 százaléka valamilyen pozitív értéket társít a márkanévhez.
Fekete Zoltán, a Magyar Márkaszövetség főtitkára szerint a márkák életében rendkívül fontos minden értéket teremtő kezdeményezés. A szakember úgy látja, hogy a Superbrands díj lényeges a márkaépítésben, hiszen rámutat egy adott márka értékére. Az elmúlt években a piacon erőteljes hatalmi átrendeződés történt a márkagyártók és a fogyasztók között.
A vevő a legfontosabb
A Lidl 2004 óta van jelen a magyar piacon, országszerte 165 áruháza, 3 logisztikai központja, és közel 4000 dolgozója van. Az elmúlt néhány évben a diszkont élelmiszer-kereskedelmi hálózatok között átvette a vezető szerepet, és a legjobbak között szerepel az üzletláncok rangsorában is.
A Lidl az 1400-at is meghaladó termékeinek beszerzésekor különös figyelmet fordít a magyar beszállítókra, a magyar gazdaság támogatásának és fejlesztésének jegyében, hiszen ezen termékek döntő része számos európai Lidl-áruház polcain is megtalálható.
- mondta el a díj kapcsán Tőzsér Judit, a Lidl Vállalati kommunikációs vezetője.
A szakember hozzátette, hogy termékeikből mindenkor a teljes kínálat a vásárlók rendelkezésére áll, és fontos, hogy minden dolgozó a vevőkkel szemben barátságosan, tisztelettudóan és tisztességesen járjon el.
A Lidl vállalati alapértékeinek megfelelően a vásárló részére mindenkor a minőséget és a frissességet nyújtja a legjobb áron, mindig tiszta és rendezett üzlettel várja a vevőket, gyors és kényelmes bevásárlást tesz lehetővé.
A Lidl az elmúlt hónapokban több rangos díjat is kapott:
- két áruházával nyert díjat a Az Év Boltja versenyen;
- a legjobb ár-minőség arány BestBuy díj győztese;
- 5 kategóriában Év Terméke-díjas;
- 19 kategóriában nyerte el a kiváló minőség medálját saját márkás termékeivel;
- két kategóriában is Energy Globe-díjas;
- és Megbízható Munkaadó minősítést is szerzett.
(x)
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.