November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Az online vásárlással nemcsak időt, hanem pénzt is spórolhatunk - ezt már sokan tudják, nem véletlenül pörög Magyarországon ezerrel az internetes kereskedelem. A 2016-os év mérföldkő volt a hazai online értékesítésben, és a 2017-es év is ígéretesnek tűnik. Ezt támasztja alá, hogy az elmúlt hónapokban három ismert áruházlánc indított webshopot. Mutatjuk, hogy melyek ezek, és milyen lehetőségeket kínálnak. Van köztük olyan, ahonnan már okostelfonról is rendelhetsz.
Elérte a bűvös éves 1 milliárd eurós értékhatárt az összesített hazai online kiskereskedelmi forgalom - derült ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatássorozatának idei első felméréséből. A forintban kifejezve mintegy 310 milliárdos online piac 2016-ban arányaiban háromszor gyorsabban bővült a teljes hazai kiskereskedelemnél.
Nem véletlen, hogy az utóbbi hónapokban több diszkontlánc döntött úgy, hogy webshopot indít.
Miket veszünk online?
Bizonyos termékkategóriák esetében - mint a számítástechnikai eszközök - gyorsan hódított az online értékesítés, de évről évre egyre több további ágazatban jelenik meg. Kis Gergely, az eNET alapítója és vezetője a Portfolio-nak elmondta, hogy
ami korábban nem tartozott bele a top 5-be, ha a termékkategóriákat nézzük, de ma már a harmadik helyen áll, és folyamatosan kúszik felfelé.
- tette hozzá a szakértő, azóta pedig látjuk is ennek a nyomait, hiszen egy újabb diszkontlánc, illetve két nagy bútorlánc is belépett az online értékesítési piacra.
Ezek az áruházláncok indítottak webshopot
Az utóbbi néhány hónapban három nagy áruházlánc tette meg a nagy lépést, és indította el a webshopját. Időrendben az Auchan volt az első, még tavaly év végén: egy ideig csak tesztvásárlók próbálhatták ki a szolgáltatást, amely ma már előzetes online regisztráció után bárkinek elérhető. Jelenleg 15 ezer termék rendelhető a diszkontlánc webáruházából, és Budapest I., II, XI., XII, XXI. és XXII. kerületeibe, illetve a környező településekre, köztük Érdre, Budaörsre, Törökbálintra, Budakeszire, Tökölre, Százhalombattára és Csepelre is szállítanak.
- tudta meg a Pénzcentrum az áruházlánctól.
Az online vásárlás térhódításával csak idő kérdése volt, hogy a lakberendezés és bútorforgalmazás területén is megnyíljanak a webshopok. A KIKA január közepén egy teljesen megújult weboldallal jelentkezett, amely egyben webáruházként is működik.
A termékkínálat az áruházakhoz hasonlóan bőséges, és az átláthatóság érdekében kategóriákra bontva jelennek meg az oldalon a bútorok és kiegészítők. A termékeknél bevásárlókocsi ikon jelzi, ha az adott modell online is megvásárolható. A házhozszállítás díja 1390 forinttól indul, ha pedig valaki inkább a hozzá legközelebb lévő áruházban venné át a terméket (Click & Collect), azt is megteheti, természetesen ingyen.
- közölte a bútorlánc a Pénzcentrummal.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A konkurenciától kicsit lemaradva, február elején az IKEA is elindította webshopját, a neten rendelt termékeket egyelőre a budaörsi áruházban lehet átvenni: ha valaki délután ötig rendel, már másnap átveheti az árut.
A szolgáltatás 3000 forintba kerül, és az áruházban lévő termékek 75-80 százalékát lehet majd online is megvásárolni.
Meddig lehet még növekedni?
A diszkontláncok az online értékesítés részesedésének növekedésre számítanak, de vajon meddig bővülhet még a magyar online kereskedelem? A GKI Digital és az Árukereső.hu felmérése szerint miközben a kiskereskedelem egésze 2016-ban csak hozzávetőleg 6 százalékkal bővült, addig az online piac 18 százalékkal tudta növelni bevételeit, a növekedési korlátok jelei azonban már látszanak. Az online vásárlók száma immár második éve csupán egy számjegyű bővülést mutat, és még a legnagyobb, legismertebb e-kereskedők közül is csak keveseknek sikerült akár a piaci átlagot meghaladó mértékű növekedést elérnie.
Erre jó példa a tavalyi "Black Friday", mely mindössze a webáruházak 32 százalékánál tudta hozni az előzetes forgalmi várakozásokat. Igazán kiemelkedő eredményeket pedig csupán a legnagyobb márkaismertséggel és eléréssel rendelkező áruházak tudtak elkönyvelni.
A webáruházak több mint 80 százaléka 2016-ban eredményesebb évet zárt, mint egy évvel korábban. Ebben nagy szerep jutott az utolsó negyedév kiemelkedő teljesítményének, mely az egész éves, összesített online kiskereskedelmi forgalom 36 százalékát jelentette és a forgalmazott termékek körétől függetlenül minden szektorban az év legerősebb időszakának számított.
Erős marketingre és akciókra van szükség
A kutatás adataiból látszik, hogy aki növekedni akar, annak muszáj a visszatérő vásárlókra építenie.
- olvasható a kutatási beszámolóban. Bár a webáruházak több mint harmada (35%) saját bővülését részben az online kiskereskedelmi piac természetes bővülésének tudja be, több mint 50 százalék ítélte meg úgy, hogy a 2016-os eredménye elsősorban a saját marketingtevékenysége sikerétől függött. 2017-ben pedig a kereskedők többsége új termékkategória bevezetésével szeretné még vonzóbbá tenni kínálatát.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.