A PepsiCo visszalépett a 2030-ra kitűzött környezetvédelmi céljától, nem csökkentik a műanyagfelhasználásukat.
Az árak januárban átlagosan 2,3 százalékkal voltak magasabbak, mint egy évvel korábban. Ez azt jelenti, hogy gyorsul a drágulás, hiszen decemberben még csak 1,8 százalék volt az infláció éves alapon - derül ki a KSH legfrissebb adataiból.
Nagyjából 1,9 és 2,6 százalék közötti inflálcióra számítottak a Portfolio elemzői. Legnagyobb mértékben a a járműüzemanyagokat is tartalmazó egyéb cikkek és a szeszes italok, dohányáruk drágultak.
12 hónap alatt, 2016. januárhoz viszonyítva:
- Az élelmiszerek ára 1,4 százalékkal emelkedett, ezen belül a cukoré 15,3, a sertéshúsé 9,6, a sajté 4,6, az idényáras élelmiszereké (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) 3,5 százalékkal.
- A baromfihús ára 16,4, a tojásé 5,0 százalékkal csökkent.
- Átlag felett, 6,9 százalékkal drágultak az egyéb cikkek (gyógyszerek, járműüzemanyagok, illetve lakással, háztartással és testápolással kapcsolatos, valamint kulturális cikkek), ezen belül a járműüzemanyagokért 15,2 százalékkal kellett többet fizetni.
- A szeszes italok, dohányáruk átlagosan 2,5, a szolgáltatások 1,4, a ruházkodási cikkek 1,0 százalékkal drágultak.
- A háztartási energia ára kismértékben, 0,1 százalékkal nőtt. A tartós fogyasztási cikkekért 0,4 százalékkal kevesebbet kellett fizetni.
Tavaly decemberhez viszonyítva:
- A fogyasztói árak átlagosan 0,4 százalékkal nőttek. Az élelmiszerek 0,6 százalékkal drágultak, ezen belül az idényáras élelmiszerek 6,6, a sajt 2,2, a sertéshús 1,6, a kenyér 1,5 százalékkal.
- A baromfihús ára 12,9, a tojásé 5,6, a tejé 4,3 százalékkal csökkent, aminek e termékek áfakulcsának 5 százalékra történő mérséklése az oka.
- A legnagyobb mértékben az egyéb cikkek ára emelkedett (1,7 százalékkal), ezen belül a járműüzemanyagoké 3,3 százalékkal.
- Átlag felett, 0,9 százalékkal drágultak a szeszes italok, dohányáruk.
- A háztartási energia és a tartós fogyasztási cikkek ára kismértékben, 0,1 százalékkal nőtt. A szolgáltatások ára 0,2 százalékkal mérséklődött.
- A ruházkodási cikkekért 2,5 százalékkal kevesebbet kellett fizetni.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Hitelfelvétel 2025-ben: mire figyelnek leginkább a magyarok?
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy olvasóink milyen szempontok alapján vesznek fel hitelt.
-
Újabb okosórás fizetést vezet be a Gránit Bank (x)
A Garmin és a Xiaomi okosórákon is érintésmentesen fizethetnek a napokban élesített fejlesztés révén a Gránit Bank ügyfelei. A bank az innovációval tovább bővítette a gyors és kényelmes fizetési megoldásainak körét.


