Tömegek a boltokban: sosem költöttek még ennyit Valentin-napra a magyarok

2017. február 13. 18:00

Idén minden eddiginél többet költenek a magyarok Valentin-napra, ráadásul erre az alkalomra főként személyesen szeretünk vásárolni, és mivel a többség az utolsó pillanatban szalad ajándékért, nagy tömegekre kell ma számítani a boltokban. A friss felmérésből kiderült, mennyit és hogyan vásárolunk Valentin-napra.

Legyen szó akár egy apró figyelmességről, akár egy extravagáns meglepetésről, az emberek minden eddiginél többet költenek szerelmükre az év legromantikusabb napján. Többek között ezt állapította meg a Mastercard Love Index, amely a bankkártyás tranzakciók alapján három éves periódusban vizsgálja a Valentin-napi költési szokásainkat. A felmérés idén feltárta, hogy romantikus kiadásaink 49 százalékkal nőttek 2014 óta.

Az adatok szerint a Valentin-nappal összefüggő vásárlások jelentős részére az utolsó pillanatban, február 13-án kerül sor.

Összesen 47,4 millió tranzakció történt ezen a napon világszerte az elmúlt három évben - ebből 150 ezer volt a magyarországi tranzakciók száma. A többség még mindig személyesen veszi meg az ajándékokat, de az online tranzakciók száma is 37 százalékkal nőtt a vizsgált időszakban. Az elmúlt évek azt is bizonyították, hogy a szívünkhöz Valentin-napon is egyre többször a gyomrunkon át vezet az út, 2014 óta ugyanis 102 százalékkal nőttek az éttermi kiadások világszerte.

Magyarországon is egyre jobban hódít Valentin

Míg az európai virágeladások stagnáltak az elmúlt három Valentin-napon, hazánkban egyre többen választják a kedveskedés e klasszikus formáját: 36 százalékkal fordítunk többet csokrokra. Összességében a Valentin-nap is felértékelődött a magyarok körében: 66 százalékkal költünk többet ezen a napon mint három éve, ez 17 százalékkal az európai átlag fölött van. A Valentin-napi ajándékok online beszerzése is robbanásszerűen megugrott Magyarországon, 125 százalékkal nőtt a netes vásárlások száma. De nem csak az interneten, az éttermekben is kétszer annyit költünk, mint 2014-ben. Utóbbi kiadások teszik ki a magyarok Valentin-napi költésének 70 százalékát.

Az online kereskedelem növekedése ellenére a Valentin-napi tranzakciók 95 százaléka még mindig személyes vásárlás során történik. Ha az internetes költések arányát nézzük, Európa áll az első helyen: az itt élők 19 százaléka szerzi be a Valentin-napi ajándékokat az interneten.

NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. május 23. péntek
Dezső
21. hét
EZT OLVASTAD MÁR?