November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Az üzletszabályzatban ugyan még nem írták át, de hamarosan eltörli a Tesco vezetősége. Ez azt jelenti, hogy lehet majd az eladótérben fotózni a bolt előzetes hozzájárulása nélkül is - írja az Index.
Az eladótérben tilos fotózni a bolt előzetes hozzájárulása nélkül - ez a szabály minden Magyarországon jelen lévő üzletláncnál. A tiltás még abból az időből maradt itt, mikor nem volt mindenkinek fotógép a telefonjában, és valószínű volt, hogy ha valaki fotóz a boltban, az újságíró. Az Index levélben kereste meg a Tesco vezetőségét a szabály miatt. Ennek hatására merült fel, hogy ez annyira idejétmúlt dolog, hogy még a Tesco dolgozói is sokszor küldenek haza fotót vásárlás közben, hiszen tisztában vannak azzal, milyen ártalmatlan dolog ez. Bár vásárlói panasz vagy kérés nem érkezett ilyen ügyben, hamarosan tehát eltűnik a szabályzatból a felesleges rész.
A sajtóosztály válaszából kiderült, hogy a döntést a biztonsági szolgálat és úgy általában az üzlethálózat munkatársaival is közlik, hogy a vásárlók "magáncélra, a vásárlás megkönnyítése érdekében, más vásárlók és a munkatársaink személyiségi jogait tiszteletben tartva, készíthetnek fényképfelvételeket az eladótérben". Ez persze nyilván továbbra sem jelenti, hogy bárki fotóstúdiót rendezhet be egy üzletben, mert pont jó díszlet, "a nyilvánosság számára készített fénykép illetve filmfelvétel készítése továbbra is engedélyköteles".
Más üzleteket is megkerestek a kérdéssel
A kapott válaszok alapján az IKEA és az Auchan az a hely, ahol tisztában vannak azzal, hogy a népek rendszeresen fotózzák a termékeiket, és bár elméletileg náluk is tiltja a szabály (amely nemzetközi szinten jelen van), csak a kirívó esetekben avatkoznak közbe, ha valaki "saját használatra" fotóz meg ezt-azt, azért nem szólnak. Az IKEA azt emelte ki, hogy más vásárlók, pláne gyerekek, illetve a pénztárak ne kerüljenek a képekre, és ha bárkit zavar, hogy valaki fotóz, szóljon az IKEA munkatársaiknak, és ők találnak megoldást a helyzetre.
A Spartól középutas válasz jött. "Az eladótérben az áruk a megvásárlásukig a kereskedő tulajdonát képezik, aminek megfelelően áruvédelmi, adatvédelmi és biztonságpolitikai okai vannak, hogy az áruházakban tilos fotózni", de "megfontolás tárgyát képezheti", hogy megváltoztassák a szabályokat.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A Media Marktnál azt mondták, hogy a szabályzat tiltja a magáncélú fotózást, és ennek biztonsági és személyiségi okai is vannak. A CBA is ugyanerre hivatkozott, illetve szerintük a boltvédelmi szempontok is fontosak, pár fotóval elég jól fel lehet térképezni egy üzlet biztonsági berendezéseit, ezért emiatt nem tervezik, hogy feloldják a tiltást.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.