33 °C Budapest

Ezekért a játékokért őrülnek meg idén nyáron a gyerekek

2016. június 29. 16:01

Vásárlásonként átlagosan 6400 forint értékben kerül nyári játék a kosárba: a slágertermékek toplistáját a felfújható strandjátékok, homokozóeszközök és az Eb-sikereknek is köszönhetően a labdák vezetik a REGIO JÁTÉK eladási statisztikái szerint. A cég friss kutatása alapján a gyermekeiket nyáron hasznosan lekötni szándékozó családok körében az okoseszközökkel szemben továbbra is a hagyományos játék a favorit.

Vásárlásonként átlagosan 6400 forintot költenek a szülők nyári játékokra és strandkellékekre a REGIO JÁTÉK friss elemzése szerint.

A bolti vásárlás mellett egyre vonzóbb alternatíva az online beszerzés, ez esetben az áltagos kosárérték is magasabb, mintegy 7200 forint. Becslésünk alapján a nyári játékforgalom összességében elérheti a 6 milliárd forintot

- mondta Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője.

A nyári szezon legjobban fogyó termékkategóriáit rangsoroló top 10-es lista első 6 helyezettje kültéri: a legjobban a felfújható strand- és homokozójátékok, valamint a labdák fogynak. A tavalyi hasonló időszakot is vizsgálva a szülők a rossz idő beköszöntével a gyerekeket kreatívan lekötő játékokhoz fordulnak, ekkor leggyakrabban társasok és kirakósok kerülnek a kosárba.

Inkább az anyukák maradnak otthon nyáron

A nyári hónapokban megugró játékvásárlás a gyermekek aktív lekötését is szolgálja, ilyenkor ugyanis a szülőkre hárul az egész napos gyermekfelügyelet. A családosok nyári szokásait vizsgáló felmérés szerint leginkább az anyukákra: 4 családból 3-nál ők vigyáznak a gyerekre, a fordított helyzet igen ritka. 100 férfiből csak minden 4. vállalja az otthon tartózkodást, míg a családok közel negyedében ezt apa és anya közel azonos arányban elosztva oldja meg. Ha nincs kire hagyni a gyereket, akkor a nagyszülő a favorit, 10 családból 9 hagyatkozik a nagymamára és nagypapára. A második legnépszerűbb alternatíva a nyári tábor, ezt a szülők kétharmada veti be, hogy saját magára és/vagy munkájára is legyen ideje.

A szülők kétharmada maximum 1 hétig táboroztatja gyermekét a nyáron, 7 napért a többség 20-40 ezer forint közötti összeget hajlandó fizetni

- tette hozzá Gyaraki Dávid.

Okoseszköz csak vészhelyzetben?

A gyermekes családok szinte kihagyhatatlan programja a közös nyaralás, négy családból három biztos, hogy utazik idén, jellemzően belföldre. Akik nem indulnak el, ott többségében még 3 év alatti pici van a családban. A kutatás szerint a bőröndből szinte soha nem marad ki a gyógyszer és az utazáskor, illetve nyaraláskor a gyermeket lekötő játék, többnyire strandkellék.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el,  havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a  Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Miközben az Eb-sikereknek is köszönhetően a legtöbb esetben a családokkal utazik egy labda, az okoseszközök használata már erősen megosztó

- mondja Gyaraki Dávid.

A megkérdezettek egynegyede egyáltalán nem ad tabletet vagy okostelefont 14 év alatti gyermeke kezébe, közel 40 százalékuk valamilyen szabály szerint már engedélyezi a használatot, míg a maradék 40 százalék csak kritikus helyzetekben - például nyaralás és utazás alkalmával - bólint rá.

Tovább nő a játékpiac

Tavaly 30 százalékkal bővült a forgalmunk és az idei évre vonatkozóan - a nyári eladási adatokat is figyelembe véve - szintén bizakodók vagyunk. Arra törekszünk, hogy mintegy 30 ezer különböző árucikkünkkel minden helyzetre tudjunk megfelelő alternatívát kínálni, hogy a gyermekek kreatívan, okoseszközök használata nélkül tudjanak játszani. Úgy látjuk, hogy a szülők többsége is ezt tartja fontosnak

- tette hozzá Gyaraki Dávid.

A REGIO JÁTÉK a tavalyi évben átlépte a 9 milliárd forintos forgalmat. A dinamikus növekedés hátterében a hagyományos és az online csatornákon bővülő forgalom egyaránt szerepet játszott: a cég webáruháza mellett ma már országszerte 33 üzlettel rendelkezik, alkalmazottainak száma pedig egy év alatt 50 százalékkal, 346 főre nőtt.

Top 10 termékkategória/terméktípus nyáron

  • 1. Felfújható strandjátékok
  • 2. Homokozójátékok
  • 3. Labdák
  • 4. Lábbal hajtós játékok, roller, kismotor
  • 5. Szabadtéri játékok, hinta, csúszda
  • 6. Vízipisztolyok
  • 7. Kreatív termékek
  • 8. Írószerek, tolltartók, iskolai felszerelés
  • 9. Társasjátékok
  • 10. Kirakós

NEKED AJÁNLJUK
Jön a nyári kupondömping a SPAR-nál!

Több száz termék akár féláron – indul a SPAR nyári kuponakciója! Júliusban visszatérnek a SPAR kuponnapok, ahol nemcsak a strandtáskád, hanem a bevásárlókosarad is tele...

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. július 4. péntek
Ulrik
27. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?