November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Jelentősen megnő a chips-et és ropit fogyasztók aránya a sportesemények alkalmával, ha fociról van szó. A nagy események alatt fogy el a teljes éves eladás 10 százaléka. Bár a magyarok nem mondhatóak nassolós népnek, a foci VB és EB alatt eszik a legtöbb sós snacket. Érdekes módon az olimpia már nincs kimagasló hatással a fogyasztásra. Az Intersnack Magyarország (Chio) adatai szerint még mindig népszerűek a hagyományos ízesítések, de az utóbbi években a különleges ízek, a behatárolt ideig kapható termékújdonságok is egyre kedveltebbek a fogyasztók körében.
Többen chipseznek a sportesemények idején
Magyarországon évente átlagosan 3 800 tonna burgonyachipset fogyasztanak a nassolni vágyók, ez a 600 ezer tonnás európai fogyasztásnak alig több mint fél százaléka. Egy-egy sportesemény alkalmával ennek a 10 százalékát, tehát közel 40 tonnát is megesznek a szurkolók néhány hét alatt. A chips-en kívül más sós snack-ekből is sok fogy, pl. a 2012-es EB idején az egy hónappal korábbi eladásokhoz mérten 75 tonnával több sós finomságot vásároltunk. A magyarok évi 2,6 kg-os fejenkénti snackfogyasztása azonban még az EB-k, VB-k ellenére sem mérhető a britek, skandinávok és a Benelux régió lakóinak étvágyához. A listát éveken át a norvégok vezették fejenként 7 kg snack-kel, tavaly azonban a hollandok megelőzték őket, 500 grammot verve az északiakra.
Még mindig a hagymás-tejfölös az abszolút kedvenc
A Chio, amely évtizedek óta a sós snack vezető gyártója, érdekes trendet lát a hazai burgonyachips-piacon. Az utóbbi években a meglehetősen konzervatív ízlésű magyar chips-fogyasztók egyre inkább nyitottá váltak a merész, új ízekre. A piacot kb. negyedszázada három nagy chipsfajta uralja: a sós, a különféle paprikás-chilis-pepperonis és az általában hagymával kombinált tejfölös-tejszínes-sajtos. A hagyományos ízek mellé mára szorosan felzárkóztak a húsos és a különféle pikáns, egzotikus fajták is. Az idei szezon slágere például a gyrosz-os ízesítés. De a németek például érdekes módon a magyaros ízlésre valló paprikás chipsekért rajonganak leginkább.
Mit ropogtat a chipsen kívül a magyar?
Az európai szokásoktól némileg eltérően a magyar snackfogyasztók kifejezetten szeretik a krékert, a sóspálcikát, a sajtos tallért és a perecet. Ezek nagy részét Győrben gyártják, a hazai mellett további 40 ország piacára. Emellett az elmúlt években néhány más termék iránt is megnőtt az érdeklődés. Hódítanak a puffasztott snackek, rendkívül népszerű a tésztabundás mogyoró és az aszalt gyümölcsös, nemes magvas keverékek, illetve a már említett csípős, pikáns chipseket is bátrabban fogyasztják az emberek.
Újdonságok az EB idején
A Chio új, limitált kiadásban megjelenő ízekkel készült a Labdarúgó Európa Bajnokságra, gondolva az ínyencekre és a hagyományt kedvelőkre is, hiszen ilyen esemény nincs minden évben. A chipsrajongók 4 új kiadással találkozhatnak most: az igazi ínyencek számára fejlesztették ki a steak és vörösbor valamint a camembert és bors ízek párosítását, a hagyományt kedvelők pedig megkóstolhatják a kolbász és mustár kombinációjából született chipset, vagy a magyar paprikával fűszerezett változatot, a "Hajrá Magyarok"-at.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Ausztriában a sós, míg Portugáliában a sonkás a menő
EB ellenfeleink sem vetik meg a snackeket. Online rendelési statisztikák alapján a szomszédos Ausztriában a 100 százalékban osztrák krumpliból készült és 100 százalékban osztrák sóval fűszerezett chips a kedvenc, Izlandon a sajtos-hagymás a népszerű, míg Portugáliában a sonkásat kedvelik a legtöbben. A paprikás chipsből viszont nem a magyarok, hanem a németek eszik a legtöbbet.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.