14 °C Budapest

Robbant a hazai online-kereskedelem, húszmilliószor vásároltunk tavaly

2016. május 26. 19:02

Több mint 22 milliószor vásároltunk terméket online tavaly, amelynek közel 30 százalékát személyesen a webáruház saját boltjában vettük át, éves szinten azonban így is közel 15 millió csomag talált gazdára valamely köztes logisztikai szereplő révén - derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatásából.

A korábbi évekkel ellentétben, 2015 során már nemcsak volumenében, hanem arányaiban is nőtt a hazai online kiskereskedelmet kiszolgáló logisztikai szektor. A csomagszám-emelkedés hátterében a saját bolti személyes átvételek csökkenése, a vidéki vásárlók súlyának növekedése, valamint az elérhető kézbesítési megoldások sokszínűsége és kedvező ára áll.

Az egyes kézbesítési módok között a házhoz szállítás, valamint a fixpontos átvétel aránya nőtt leginkább. Előbbi az összes online rendelés 44 száazlékát, utóbbi pedig 21 százalékát (kb. 4,6 millió csomag) teszi ki a vásárlások száma alapján.

Az online vásárlók egyértelműen nyitottak a köztes átvételi megoldásokra, ugyanis évről-évre egyre több csomagot kérnek átadópontra, ahol így saját időbeosztásuknak megfelelően bármikor átvehetik rendelésüket.

A vásárlói igényekre reagálva a megkérdezett áruházak fele jelezte, hogy tervezi idén az átvételi lehetőségeinek bővítését. A kibővült logisztikai paletta viszont kihívás elé állítja a webáruházakat, hiszen az egyes szolgáltatók eltérő működése és árazási struktúrája miatt nem feltétlenül éri meg a csomagszámok több logisztikai cég közti megosztása.

NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. május 20. kedd
Bernát, Felícia
21. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?