A fogyasztói árak átlagosan 4,2%-kal haladták meg az előző év azonos hónapi értékeket áprilisban.
Ismét felbukkant a "HIV-fertőzött vérrel szennyezett narancs" álhíre az interneten. A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) felhívja a vásárlók figyelmét, hogy az információnak nincs valóságalapja, a kereskedelmi forgalomban kapható termékek biztonságosan fogyaszthatók.
Tavaly év elején jelentek meg először a fertőzött vérrel befecskendezett narancsokról szóló álhírek, úgynevezett hoax-ok. Az első külföldi verziókban még csupán egyiptomi piacokon találtak "c" vírussal fertőzött vért a narancsban. A fordítások során a származási ország kiegészült Algériával majd Líbiával, a megjelölt betegségeknél pedig felbukkant a hepatitis C, később pedig a HIV-fertőzés.
Nemcsak gyümölcsökkel, de más élelmiszerekkel (például üdítők, gyümölcskonzervek) kapcsolatban is jelentek meg hasonló álhírek. A legújabb, narancsos változatban a "hírhez" képet is mellékeltek. Ezen egy olyan vérnarancs fajta látható, amelynek húsa nem teljesen, hanem csak foltokban pirosodik.
Az Országos Tisztifőorvosi Hivatallal egyeztetett szakvélemény alapján az ilyen szennyezett narancs nem lenne fertőzőképes. A HIV-vírus rendkívül érzékeny, az emberi testen kívül hamar elpusztul. A narancsra jellemző savas közeg is kifejezetten kedvezőtlen a vírus számára. Emellett a külföldről beszállított, tűvel megszúrt termék még az országba érkezés előtt romlásnak indulna.
Noha a "hírnek" nincs valóságalapja és hivatalos cáfolata is több felületen megjelent már, ennek ellenére időről-időre megjelenik az online médiában, blogokon, fórumokon. A NÉBIH javasolja, hogy a "szenzációs" hírek megosztása előtt az érdeklődők tájékozódjanak az hiteles szakmai oldalakon, vagy érdeklődjenek az érintett hatóságoknál, megelőzve ezzel a felesleges pánikkeltést.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


