November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
A magyarok idén korábban kezdik a karácsonyi ajándékozásra való felkészülést, 71,9 százalék pedig az interneten vásárol karácsonyi ajándékokat. De vajon mik a legnépszerűbb ajándékok idén?
A magyarok 71,9 százaléka vásárol karácsonyi ajándékokat az interneten, 42,7 százalék használ mobil eszközt a vásárláshoz. Legtöbben háztartási, vagy személyi elektronikai eszközöket szeretnénk találni a fa alatt, és egyre gyakrabban ajándékozunk digitális árucikket - derül ki a PayPal nemzetközi felméréséből.
Magunkat is szeretjük meglepni
Bár legtöbben a házastársuknak, partnerüknek vásárolnak ajándékot, 61,6 százalék a szülőket, 55,9 százalék pedig a gyerekeket is megajándékozza. Érdekes továbbá, hogy a válaszadók 17,1 százaléka saját magát is meglepi valamilyen karácsonyi ajándékkal.
A kutatásból kiderül, hogy 85,7 százalékunk nem készít előre listát a megvásárolni kívánt ajándékokról, ami azt is jelenti, hogy a legtöbben impulzusszerűen döntünk a vásárlás során. Ez lehet az egyik magyarázata, hogy 30,3 százalékunk kettő, vagy több napot is eltölt a karácsonyi ajándékok beszerzésével. Ami az ajándékokra szánt összeget illeti, a kutatás szerint nem költünk sokat: a karácsonyi kiadásokra vonatkozó kérdésre a magyarok kevesebb, mint 20 százaléka választotta a "többé-kevésébé magas" válasz lehetőséget.
Ezeket nem akarjuk a fa alatt látni
A kutatás szerint a többség elsősorban háztartási, illetve személyi elektronikai készülékeket szeretne találni a karácsonyfa alatt. Az elektronikai cikkek után a divatcikkek, ruházat, cipők és kiegészítők állnak a rangsorban, 16,6 százalékunk ebből a termékkategóriából örülne valaminek a legjobban.
A kutatás arra is kitér, hogy minek örülnénk a legkevésbé:
- jótékonysági adomány (35,1 százalék)
- utazás (30,7 százalék)
- repülő-, vagy vonatjegy (27 százalék)
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
- kézműves termék, dísztárgy (22,3 százalék)
- sportfelszerelés (22,4 százalék)
A kutatásban megkérdezettek 71,9 százaléka vásárolt, vagy tervez vásárolni karácsonyi ajándékot online, és 42,7 százalék használ mobil eszközt. Érdekesség, hogy a karácsonyi kiadásokra legtöbbet szánók csoportjának 8,3 százaléka viszont még soha nem vásárolt ajándékot az interneten.
Ezeket vesszük leginkább ajándékba
Online vásárláskor leggyakrabban háztartási, vagy személyi elektronikai készülékeket (41,8 százalék) vásárolunk. További népszerű kategóriák a kulturális és sporteseményekre szóló belépőjegyek (38,4 százalék), hotelfoglalások (36,3 százalék) és az olyan digitális termékek, mint az e-könyv, zene, videójáték (letöltés, vagy előfizetés) (36,1 százalék). Egyre többet vásárolunk digitális árucikkeket is: a magyarok 37,5 százaléka válaszolta, hogy vásárolt már más részére ilyen terméket.
Mivel fizetünk?
A magyarok 52,7 százaléka készpénzes utánvéttel, 44,4 százalék kártyával, 25,7 százalék átutalással, vagy e-pénztrácával, 20,3 százalék pedig PayPallel, vagy egyébbel fizet az online megrendelt árucikkekért. Mindazonáltal továbbra is sokan vannak, akik a hagyományos bolti vásárláshoz képest kevésbé biztonságos megoldásnak tekintik egy árucikk online beszerzését. A kutatásból kiderül, hogy a magyarok harmadának (27 százalék) vannak aggályai a megrendelt termék minősége miatt, vagy amiatt, hogy esetleg nem azt kapják, amire számítanak.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.