A fogyasztói árak átlagosan 4,2%-kal haladták meg az előző év azonos hónapi értékeket áprilisban.
Bár még csak egy hónap múlva lesz Mikulás, az üzletek polcain már megjelentek az ünnephez kapcsolódó édességek, és ajándékok. A fogyasztói árakban jelentős változás nincs tavalyhoz képest, a minőségi tejcsokoládék viszont egyre népszerűbbek - írja a Magyar Nemzet.
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint az idén eddig eltelt időszakban 6 százalékkal nőtt az áruházak, boltok forgalma, ami az uniós átlag kétszerese. Az előzetes számítások szerint pedig decemberben akár további 5-6 százalékkal nőhet az áruházi költekezés. Az ünnepi alkalmakra megközelítőleg ugyanannyit költenek a magyar családok élelmiszerre, mint ajándékra, de idén a játékboltok is nagy fellendülésre számítanak.
A magyarországi áruházláncok többségében már megjelentek a Mikuláshoz köthető édességek és ajándékok. Nagyon széles a választék, és az árak között is nagy lehet a különbség, száz forinttól akár több ezer forintig válogathatunk az édességek között. A csokoládék kakaótartalma is változó, átlagban 5 és 60 százalék között mozog. A SPAR-csoport megfigyelése szerint a piacon az utóbbi években egyre kelendőbb a valódi tejcsokoládé, ezzel egy időben a bevonó- és kakaómassza-alapú mikulások forgalma pedig folyamatosan csökken.
A december 6-i ünnep a játéküzleteknek is meghatározó időszak, a magyar játékpiacon meghatározó importőr, saját bolthálózattal is rendelkező Formatex Kft. az idei évben kisebb fellendülést vár a Mikulás-ajándékok terén, számításaik szerint a tavalyi háromezer forint körüli összeg után idén körülbelül négyezer forintos ajándékok kerülnek majd a Mikulás-zacskóba. Az idei év slágerterméke lesz várhatóan az intelligens gyurma, a "sütibaba", illetve továbbra is népszerűek a gyűjthető és az egyéb akciós játékok - mondta a lapnak Borhi János ügyvezető. A gyermekszórakoztatás terén is nagy jelentősége van a Mikulás-ünnepnek, a rendezvényszervező cégek is fokozottan készülnek az ünnepre. Átlagosan tíz- és negyvenezer forint között rendelhetünk meg fél órára egy Mikulást, ha egyedül jön, de ha azt szeretnénk, hogy krampuszok is kísérjék, akkor már 20 és 60 ezer forint között van az összeg.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


