November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Fűszerpaprikákat tesztelt a Magyar Gasztronómiai Egyesület. A szakértők szerint egyáltalán nem lenne szabad hungarikumnak nevezni az áruházakban kapható fűszerpaprikák többségét.
Fűszerpaprikákat tesztelt a Magyar Gasztronómiai Szövetség: a tesztcsapatban részt vettek fűszerpaprika-szakértők, paprikakutatók, egy kolbászkészítő, egy szakács illetve a neves gasztro-egyesület tagjai.
A társaság idei paprikatesztjének mezőnye valamivel erősebb volt, mint a három évvel ezelőtti, de látványos javulást nem észleltek. Az egyesület közlése szerint annyi pozitívum elmondható, hogy a minták között kevesebb volt a fogyasztásra alkalmatlan, hibás tétel. Most is sok olyan akadt azonban, amely díszcsomagolásban, nemzetiszín szalaggal, tanúsítványnak látszó plecsnikkel feszített az üzletek polcain, miközben gyalázatosan gyenge minőségű, rossz ízű volt.
Molnár B. Tamás, az egyesület alapítója a híradó.hu-nak elmondta, hogy aki akar, talál magának jó őrölt fűszerpaprikát, kérdés, hogy hol, mert a kiskereskedelemben kapható termékek többsége csapnivaló.
A tesztelt paprikák kiválasztásában szerepet játszottak az informális csatornákon kapott címek, de ügyeltek rá, hogy olyanokat teszteljenek, amelyek a kiskereskedelemben többé-kevésbé elérhetőek. Ezenkívül széles körben is kapható, a kiskereskedelmi forgalom túlnyomó részét alkotó termékeket is vizsgáltak. Molnár B. Tamás szerint, ha csak a nagyáruházak kínálatát teszik próbára, akkor a gyenge minőség ellenfeleiként a pirospaprikát tartó polcokat teljesen lesöpörhették volna.
Sőt, az étteremkritikusként is ismert egyesületalapító szerint a győztes terméket előállító közepes méretűnek tekinthető cég is vétkezik, hiszen nagyrészt nem a bemutatott mintáéhoz hasonló minőséget produkál. Nagy tételben sok gyenge, középszerű pirospaprikát ad el, és ez még inkább igaz a piac kétharmadát uraló cégcsoportra, amelynek a legismertebb hazai előállítók a tagjai - tette hozzá.
A Magyar Gasztronómiai Egyesület 2015-ös fűszerpaprikatesztjének végeredménye
1. Rubin Szegedi Paprikafeldolgozó Kft. - Szegedi paprika OEM
2. Szabó Péter (Bátya)
3. Kiss család (Bezdán)
4. (holtversenyben) Mohai Tibor (Érsekcsanád);
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
4. (holtversenyben) Rubin Szeged Paprikafeldolgozó Kft. - Szegedi Paprika OEM, bio
4. (holtversenyben) Lacikonyha Magyarország Kft. (Békéscsaba) - Lacikonyha Csemege fűszerpaprika
7. Szegedi István (Jánoshalma)
8. Kovács Zoltán (Érsekcsanád)
8. Szegedi Paprika Zrt. - Csemege őrölt paprika
A mezőny gyengébb felében végzett (többek között)
- Kalocsai Fűszerpaprika Zrt. - Kalocsai OEM paprika
- Chili Trade Kft. (Bátya)
- Szegedi Paprika Zrt. - Szegedi paprika OEM
- Kotányi Szegedi paprika
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.