November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Nem sok helyre mehet nyaralni Európán belül az, aki olcsóbban akar kijönni, mint idehaza. Az Eurostat friss felmérése szerint ugyanis Magyarország a 9. legolcsóbb a 37 európai országot összesítő toplistában.
Nemrég publikálta legfrissebb, vásárlóerő-paritáson alapuló árszínvonalindexét az Eurostat. Az elemzés 37 európai országgal foglalkozik, amelyekben több mint 2400 termék és szolgáltatást vettek górcső alá. Az összesített árindex szerint, amelyen 100 pontnak felel meg az átlagos az EU 28 országának árszínvonala, Magyarország 57 pontot ért el. Ezzel hazánk 9. a legolcsóbb európai országok rangsorában.
Az összesítés szerint a legdrágább európai ország - nem túl nagy meglepetésünkre -, 154 ponttal Svájc; míg a legolcsóbb, 47 ponttal Macedónia lett. Az indexértékek jól mutatják, hogy a legolcsóbb (ide tartozik hazánk is), illetve legdrágább országok között összességében közel háromszoros eltérés van az árakat illetően.
Az egyes termékek bontásában azonban már jóval cizelláltabb a kép. Az élelmiszer termékeknél, illetve az alkoholmentes italok tekintetében például hazánk a 8. legolcsóbb, alkohol és dohányáruknál pedig a 7. legolcsóbb a kontinensen. Ez utóbbi esetében ráadásul nem az alapvetően méregdrága viszi a prímet; az alkohol többnyire az északi országokban a legdrágább. Aki például Norvégiában ülne be sörözni egy kocsmába, arra készüljön, hogy kb. négyszer annyit kell majd fizetnie átlagosan, mint idehaza.
A hazánkban tapasztalható alacsony árszínvonalat egyébként a legfrissebb kiskereskedelmi adatok is alátámasztják. Nem véletlen ugyanis, hogy a vasárnapi boltzár ellenére is 5,2 százalékkal tudott növekedni a forgalom. Azt azért mindenképp érdemes hozzátenni, hogy elsősorban a nem-élelmiszer jellegű kiskereskedelem bővül dinamikusan, míg máshol már érezteti hatását a kormány megszorító intézkedése.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.