November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Bár még az év felénél sem járunk, szakértők már most azt találgatják, mi lesz az idei sláger a boltokban, pontosabban a hűségprogramoknál. A magyar vásárlók ugyanis kimondottan szeretik ezeket a programokat, számítanak rájuk, és hűségesebbek ahhoz a bolthoz, ahol ilyen akciókkal várják őket.
- állítja a a hűségprogramok tervezésével foglalkozó TCC nevű cég értékesítési igazgatója.
Manfred Litschka szerint az elmúlt években az európai fogyasztók számára legfontosabb döntési szempont az ár lett, amiért 10-ból 54 vásárló akár áruházláncot is váltana. A fogyasztók tehát ártudatosabbak lettek, a boltoknak pedig nem volt más választásuk, árversenybe, folyamatos akcióhullámokba kezdtek. Ezek a folyamatos akciók azonban azzal járnak, hogy ma már nagyon nehéz ár alapján választani boltot. Na itt jönnek be az olyan, vásárlásösztönző eszközök, mint például a hűségprogramok.
Tízből hét európai vásárló szívesebben megy oda, ahol valamilyen ajándékkal jutalmazzák a vásárlást. Az ilyen programok a magyarok körében is rendkívül népszerűek: közel egyharmaduk hajlandó boltot is váltani miattuk, és majdnem ugyanennyien a saját boltjukban keresik aktívan ezeket a promóciókat.
Pontgyűjtés konyhai eszközökért, plüssfigurákért, sportszerekért: ezt a vásárlók egyre inkább igénylik. A boltnak pedig nagyon megéri, hiszen
- a sikeres hűségprogramok növelik a meglévő vásárlók hűségét;
- növelik a vásárlások gyakoriságát;
- és azok számát is, akik gyakran vásárolnak az adott üzletláncnál;
- az elégedett fogyasztók szívesen osztják meg élményeiket és tapasztalataikat ismerőseikkel;
- ez a közösségi oldalakon is egyre inkább tetten érhető (többen látogatják az áruházlánc oldalát).
A hűségprogramokban való részvételt a legtöbben a vonzó ajándékkal magyarázzák, de a vásárlók harmada számára az is fontos, hogy elismerjék hűségüket. A résztvevők negyede számára nyomós érv az is, hogy a hűségprogramok szórakoztatók és sokan vannak azok is, akik rokonaik, barátaik kedvéért hajtanak az ajándékokra. Az ajándék tehát a legfontosabb kulcsa a programok sikerének.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Idén a Star Wars lesz a sláger
Egy-egy jelentős filmpremierhez kapcsolódó hűségprogram könnyen "beszippanthatja" a vásárlókat: ilyen volt 2013-ban a Hupikék Törpikék bemutatója, idén pedig a Star Wars játszhat hasonló szerepet a kiskereskedelemben. Tavaly a labdarúgó világbajnokság volt a slágertéma: Európa-szerte sok hűségprogram vonzotta ezzel az áruházakba a fogyasztókat. Gyakorlatilag folyamatos népszerűségnek örvendenek a gyermekjátékot kínáló programok is, amelyben főként a kisgyermekes szülők, nagyszülők vesznek részt szívesen.
A mai napig népszerűek azok a hűségprogramok, amelyek valamilyen minőségi konyhai eszközzel jutalmazzák a vásárlókat. Jellemző trend az egészséges életmódra törekvés is, amely a spoteszközök, és sportkiegészítők piacára és az erre épülő hűségprogramokra is élénkítőleg hatott.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.