November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
A férjek gyakran csodálkoznak azon, hogy tud feleségük annyi pénzt otthagyni egy drogériában. Mint az a Pénzcentrum vizsgálódásából is kiderül, nemcsak azért, mert szemfestéket vagy körömlakkot vesznek, hanem azért is, mert több termék is többe kerül női, mint férfi változatban. Mutatjuk a bizonyítékokat.
Nem meglepetés, hogy a drogériák alapvetően a női vásárlókra fókuszálnak, erre természetesen a marketing is ráerősít. Érdekes azonban, hogy számos női árucikk drágábban kapható, mint amit a férfiaknak készítettek. Egy a közelmúltban megjelent brit cikk több példát mutat arra, hogy a drogériákban melyik női termékeknél kell többet fizetnünk.
- Dezodor
- Borotva
- Borotva gél/hab
- Hidratáló krém
Kíváncsiak voltunk, vajon itthon is megfigyelhető-e ez az árazási stratégia. A Pénzcentrum megnézte a hazai drogériák polcait, és talált néhány szembetűnő esetet. Tény, hogy a jelenség nálunk annyira nem látványos, de azért szép számmal akadnak különbségek. Az eltérések nem feltétlenül csak az árban, hanem akár a kiszerelésben is megjelenhetnek. Vagyis a nők kevesebbet kaphatnak egy adott termékből, pedig ugyanannyit kell fizetniük, mint a férfiaknak.
Lássunk néhány példát
Balea testápóló - A nők számos terméktípusból választhatnak, ám éppen ez az azonos kiszerelésű (250 ml) női testápoló jóval drágább mint a férfi. (dm)
Dove dezodor - Az árak azonosak, de a kiszerelés más: míg a női csupán 40 ml a férfi 50 ml. (dm)
Wilkinson borotva - A férfi és a női csomagolásban is 5 darab 2 pengés borotva van, mégis egészen nagy a különbség az árban. (Rossmann)
Mi lehet az oka?
Kérdéseinket feltettük a két legnagyobb hazai drogérialáncnak - a Rossmanntól többszöri megkeresés ellenére sem érkezett válasz. A Drogerie Markt (dm) viszont már közlékenyebb volt: szerintük az általuk forgalmazott termékeket nem lehet így összehasonlítani, hiszen van amiből csak női, vagy csak férfi változat kapható. A többi termék esetében a különbség a forgalmazók árstratégiájából adódhat. Azt azért nem árt tudni, hogy
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
- válaszolta a drogérialánc.
A borotváknál azt is észrevettük, hogy sok esetben nem egymás mellett kapnak helyet a polcon az eltérő nemnek készült termékek. Ennek okára is rákérdeztünk, melyből megtudtuk, hogy a dm-ben már 2012-ben bevezetésre kerül a "Men’s World" - az egységes "férfivilág". Itt minden egy helyen megtalálható. Ugyanis a férfilogika hasonló terméket, hasonló mellett keres, így biztos nem felejtenek el semmit megvásárolni, amit elterveztek.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.